måndag 27 juni 2011

Vibrerande känslor

Härlig morgon med strålande sol! Känner mig fylld av en positiv energi och en rastlös pockande energi som lockar mig att tro att stora äventyr är på gång i mitt liv....Vet inte riktigt vad som händer med mig men jag känner mig så övertygad om att jag är på rätt väg nu och att allt kommer att falla på plats om jag följer min inre röst nu. Det som är lite frustrerande är att oftast så hör jag inte så mycket och jag vet inte riktigt vad jag ska göra men kanske är det så att vid dessa tillfällen ska jag endast följa med i flödet och kanske inte ta så många aktiva beslut. Får för mig att jag kommer att resa ut i världen och att också det snart är dags att komma igång med mitt projekt att hjälpa och förändra för dem som behöver min hjälp.

Start Making Difference Earthville AB behöver en hemsida och börja att hitta företag och personer som vill stötta och bidra till de olika projekt som kommer att påbörjas. Har några projekt på gång och kanske är det dags att komma vidare med några av dessa nu. Har känt att jag inte riktigt vet hur jag ska dra in pengar men kanske om jag börjar med hemsidan och lägger upp de projekt jag vill starta med så kommer det till mig också hur jag ska dra in pengar? Har också tänkt att koppla en stiftelse till bolaget där man kan bidra med pengar om man vill stötta de projekt som kommer att påbörjas i bolaget, eller kanske till av andra organisationer som driver projekt för att ge "hjälp till självhjälp".

Känner att min roll kommer att vara att hitta projekt och sen att dra in pengar för att de som ansvarar för dessa projekt eller affärsideer skall kunna komma igång. Tanken är också sen att när de senare har kommit igång med sin verksamhet skall göra sin "återbetalning" i form av "hjälp till självhjälp" till andra personer som behöver denna hjälp. Känner sån passion och längtan att få komma igång med detta även om jag också ibland tänker att vad är det som har fått mig att känna så starkt för denna ide som ändå inte helt känns så enkel att genomföra? Min filosofi och stategi är nu att steg för steg bygga upp detta och se var min dröm leder mig. Har en stor vision för hur det ska bli men jag känner att nu när jag börjar behöver jag börja smått för att inte bli överväldigad av känslor för hur jag skall klara av detta. Spännande och förväntansfull ska jag påbörja denna resa samtidigt som jag har andra projekt som jag också vill komma igång med och jag känner att på något vis kan jag nog få allt att hänga ihop och att allt kan samverka på något sätt.

Jag hoppas ni följer med på min nästa resa, den kommer att bli väldigt spännande och lärorik!

Det är snart dags att kasta loss och bryta upp från det
som varit på väg mot nya resmål din väg nu leder dig
mot lyckan själv att se vad ingen ser att höra vad ingen hör
att veta det som ingen vet du gåvan har att veta vad som
komma ska i denna tid av oro stor du kärlek är och ger
till alla som du möter här och nu i kärlek stor

Vi möter upp och ger dig kraften att förändra det som
ändras ska lyssna noga stilla vänta på att se vad du ska
se i känslan finns det sanna svaret och du vet vad som ska
göras i denna kärlekstid i den varma sanden ska du
vandra och låta solen värma kropp och själ låt vindens
mjuka bris viska ord av kärlek och din kraft sig växer

I mötet stort vi ger dig alltet att skapa det som skapa ska att
möta världen i dess ljusa morgon som nu är i detta
tidevarv av kärlek stor i tystnaden vi hör en fågels vackra sång
av morgondaggen vi nu dricker kärleksnektar som oss fyller med
den kraft som ska väcka alltet i oss alla det som varit nu är här
vi gläds och skrattar nu vi vet att kärlek är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar