fredag 10 juni 2011

I morgonljuset

I det tysta morgonljuset jag andas djupt
när jag ser in i dina mörka ögon
vad som alltid är jag ser i djupet av din själ
vi som alltid varit men inte förut vetat
förenas nu i denna tid av ljus

Dess kraft att skapa rum och tid
för det som bär vår stolta kropp
dess skönhet ger oss ljuset
vibrerande och full av liv
vi nu ger oss åt varandra

Att dricka ur kärlekens källa
att äta av dess saftiga frukter
dess spröda känsliga toner
fyller tiden med sången om det
som alltid varit och det som är

Dess ljuvliga toner oss förför
berusande vi öppnar oss för livet
fyller oss av kärlekens välbehag
kom nu här i morgontimman
fyll min kropp och själ

Ur morgondaggen blomman vaknar
så skön och praktfull i sin kraft
vi andas och låtor oss svepas med
i kärlekens sång som oss förför
vi nu nådens tidevarv förstår

Det som varit glömt har nu vaknat
i oss alla till oss alla denna skatt
att vara kärlek här och nu
bringar ljuset, kraften och styrkan
att förändra det som ändras ska

Ur kärlekens källa i själens djup
sprids ljuset och kärleken till de
som i djupa ögon blickar
till det som varit och som ska bli
gåvan skänker i kärlekens kyss

Kom med mig nu på kärlekens våg
låt oss nu berusas och förföras
av dess vackra sång
våra kroppar oss leder till det
som är och det som alltid varit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar