söndag 5 juni 2011

En kärlekens gåva

När jag som nu sitter och skriver och ser ut genom fönstret, över taken och just nu idag lite gråtunga moln som sakta förflyttar sig på himlen känner jag hur oerhört priviligierad jag är som får njuta av livet på det sätt som jag nu gör. Jag tackar allra ödmjukast för de gåvor jag får och har. Just nu tittat solen fram och låter sina strålar värma mig här vid fönstret. Har två träd vars stora gröna bladverk är strax utanför fönstret och ger en grönskande inramning till min vy genom fönstret. Så stilla lugn och fridfullt och jag känner mig så oerhört uppfylld av alltets kärlek.

På ytan är allt sig så likt som det alltid varit men inom mig har det skett så stora omvälvande förändringar som jag ändå tycker alla andra borde både se och känna. Och vad vet jag kanske de gör det också. För tillfället känner nog jag att det är min ökade medvetenhet som påkallar min uppmärksamhet just nu. Det är lite svårt att veta vad som egentligen sker då det mera är en vetskap om att något håller på att ske. Låter lite kryptiskt men just nu har jag ingen bättre förklaring. Det kommer nog att visa sig och då kommer vi att veta vad som har hänt.

Ibland känns det som om jag bara svävar omkring i tiden och bara är fastän jag fortfarande är i tillvaron. En sällsamhet fyller min själ när jag bara är, kärlekens låga håller mig varm stark och levande, mina celler pånyttföds och hela min kropp vibrerar i takt med alltets puls och klang. I tidens djupa rymd vi hör dess ton och dess sång vill få oss att dansa igen, följ med i rytmen, känn dess kraft puls och känsla av att bara vara i takt med alltet i tiden nu i evighetens tidevarv där allt är möjligt. Kärleksbarn av denna kraft vi ger er gåvan att få älska att bli älskad i själens boning kraften är som nu ska spridas som frön i vinden.

Låt kraften vakna och ta plats den är här med all dess styrka att bli synlig för oss alla. Kom följ med i denna rytm, en kärlekens gåva som bringar ljuset åter. Använd alla dina sinnen och snart vi alla ser det som varit dolt. I takt med tiden vi ger dig mer än du kan ana men snart du vet vad du alltid vetat. I detta tidevarv du snart ska se höra och känna det som alltid är och varit. En gåva stor vi bringar nu till Asha Tara vi jublar nu. Vår tid är här gå ut och njut och visa världen skatten stor som nu skall bringa klarhet stor.

Kärlek kärlek kärlek stor du byggt en bro som visar vägen till oss igen. Vi tackar och vi skrattar då vi vet att den sanna kraften åter öppnat sin stora port för alla här och nu i denna tid av överflöd. En lärkas drill, en porlande bäck den skiraste grönskan, solens värme allt i överflöd naturens gåvor oss ger att finna glädje skönhet kärlek stor. Se och du ska se, lyssna och du ska höra, känn och du ska känna alltets stora kraft är här. Med kärlek och skönhet vi dig nu ger den sista nyckeln till den port som leder till den skatt som du nu kan använda för att visa vägen. Vi är så glada för att vi vet att nu är tiden rätt för dig att visa vad som visas ska. Med kraft du klarat proven den skatt du får att frälsa världen i evighetens tid. Låt dig omslutas av kärleksrus där du finner kraften styrkan att leda och att följas. Kärleken den stora gåvan till oss alla. Nu du är ett kärleksbarn av oss, Asha Tara stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar