tisdag 14 juni 2011

Fyll livet med de gåvor du har omkring dig

Jag är så tacksam för allt jag är och mitt liv som jag lever nu. Jag är fri som en fågel i alla avseenden men kanske viktigast att min själ äntligen har fått ta plats igen här och att jag inte fortsätter att låta mig begränsas av en massa olika föreställningar om hur "man ska leva ett liv". Har alltid vetat att frihet är viktig för mig men inte förrän nu riktigt förstått hur viktigt det är för mig och inte heller vetat vad jag saknat förrän nu när jag lever i detta tillstånd av oändlighet och frihet. Känner att det är viktigt för mig nu att fortsätta att bygga min stabila grund dels för ekonomisk frihet och dels för att kunna fortsätta utvecklas i denna värld av oändliga möjligheter och få möjligheter att bidra till de förändringar som behöver ske i vår såväl inre som yttre värld.

Se dig omkring i din värld, vilka gåvor och skatter har du som du dels vill förstärka inom dig själv och dels vill ge av till din omgivning? Vilka positiva energier omger du dig med? Finns det negativa energier i din omgivning, vänner eller kanske på ditt arbete? Finns det något du kan ändra på så att dessa energier kan vändas till något positivt? Kan du börja bemöta en annan person på ett annat sätt för att se om den personen ändrar sitt beteende mot dig? Om inte, och det tar av din energi kanske det är dags att gå vidare och söka upp miljöer eller personer som ger dig positiv energi.

Vilka tankar omger du dig med? Är de positiva eller negativa? Ibland, även om du just nu har det bra, är det många som ändå går och oroar sig för morgondagen som de ändå inte vet något om eller lägger massor med tid på att må dåligt över något som hänt i det förflutna. Självklart finns det tillfällen då man känner på detta vis men att gå omkring med en konstant känsla av oro, ångest, ilska eller annat negativt tillstånd över något som hänt tillbaka i tiden tar alldeles för mycket av din energi. Sen låter man ju också denna händelse eller person få fortsätta att förstöra ditt liv, dag efter dag, år ut och in.....Istället för att begränsa det till den tid då det hände och den situation som uppstod då. Själv har jag nog varit lyckligt lottad här i livet då mitt minne är väldigt selektivt och jag har väldigt lätt att glömma de "dåliga sakerna" som hänt i mitt liv.Men jag tror också att detta är en form utav en stark "överlevnadsinstinkt" då jag inte skulle ha orkat igenom alla svårigheter i mitt liv om jag samtidigt byggt på min negativa upplevelsebank.

Nu tillhör jag också dem som inte har varit så duktig på att lyssna på min kropps subtila signaler utan jag har alltid kört på tills min kropp på ett eller annat sätt sagt: hallå där min lilla dam nu räcker det! Nu är det dags för ett litet brejk. Min hjärna eller ego eller vem det nu har varit har också trott att hon haft bra koll på hur min kropp mår vilket inte alltid har stämt så bra. Hur själen mådde det var ett glömt kapitel, det var nog endast överlevnad som gällde under många år av mitt liv. Vis av denna erfarenhet vill jag så gärna hjälpa så många som möjligt att undgå att ta samma väg som mig även om den för mig har lett till stora, fantastiska insikter om vem jag är. Men jag tror ändå att det finns möjligheter att ta ut en ny kurs för många utan att gå på grund först. Kanske räcker det med en liten grundstötning utan att hela skeppet ska förlisa?

Var befinner diu dig här i livet egentligen? Hur mår du? Vad vill du egentligen med ditt liv? Befinner du dig på väg mot grundet men kommer dig inte för att lägga om rodret? Eller kanske klamrar du dig fast i masten på den förlista båten utan att våga släppa taget och simma mot livbåten eller den vackra stranden där räddningen väntar? Eller kanske inser du att du är egentligen väldigt nöjd och tacksam över ditt liv men av någon anledning ändå inte insett det då du hela tiden jagat något utanför i ditt liv som du egentligen inte behöver?

Ta dig lite tid att reflektera över ditt liv här och nu. Behöver du förändra kan du alltid börja med små små steg om det stora språnget känns för stort. Snart når du ändå dina drömmars mål och lever det liv som är du fullt ut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar