fredag 24 juni 2011

Faschinerad av människor och möten

Vilken fantastisk kraft det finns i vissa möten där vi utan att vara riktigt medvetna om låter våra energier blandas, våra vibrationer stämmer in oss på samma frekvenser och mötet uppstår. Är faschinerad över hur olika möten sker, på vilket sätt våra energier knyts ihop och blandas och så olika beroende på vilken den andra personen är. Jag har nog alltid analyserat mina känslor i olika möten och på något sätt också alltid vetat vilken typ av känsla eller attraktion jag har till en annan person och då jag inser att jag också haft många "möten" i mina dar så förstår jag också hur oerhört svårt det ibland kan vara att skilja på fysisk attraktion och kärlek. För mig har det dessutom blivit ännu mera komplicerat då jag har förstått att mitt hjärta är oerhört stort och har gått från att inte våga vara kärlek till att vara kärlek och denna villkorslösa kärlek känner jag för allt och alltet. Det innebär också att jag har förstått att jag kan älska flera än en.......vilket kan komplicera livet för dem jag träffar......

Om jag älskar någon men av någon anledning detta möte inte leder till en relation så innebär det ju inte att denna "länk av kärlek" försvinner. Känner istället att alla dessa möten av kärlek istället bygger på min kärlek och ökar på så sätt min förmåga att älska ännu mera. Men jag förstår också att detta leder till lite komplicerade möten då jag har en känsla av att de allra flesta vill att man ska endast älska den personen och att älska flera är inte riktigt ok. Även om jag träffar den stora kärleken så är jag övertygad om att den kärlek och närhet som jag känner i denna relation kommer att vara den övergripande kärleken så kommer jag ändå inte att sluta att älska de människor som jag redan älskar. Däremot kommer relationen till dem kanske att förändras och förflytta sig till en annan nivå.

Om jag säger till någon "jag älskar dig" då kan den personen bli väldigt rädd och springa sin väg då han tror att jag kräver något tillbaka. Men så är det ju inte med den villkorslösa kärleken då du bara vill ge av hela ditt hjärta. Du vill bara slösa med din kärlek då du vet och förstått att ju mera du ger desto mer får du tillbaka i ditt hjärta. Men det kan också leda till att den andra personen nu tror att du vill inleda en kärleksrelation och att ni ska bli ett par som lever ett liv tillsammans. Och det är inte säkert att det är meningen med denna kärlek. Hur säger man till någon som älskar en att jag älskar dig också men jag älskar också den och den...??

Jag vet att min hjärta är oerhört stort och min kärlek räcker till alla som vill ta del av det. Men det innebär också att jag behöver friheten att vara den kärleksfågel som jag är. Knyt inte handen och försök hålla mig kvar. Sträck ut din handflata och jag är din för alltid, jag flyger iväg men kommer tillbaka.....När jag skriver och tänker på den kärlek jag känner så förundras jag alltid över hur kraftfull den är och att den på något vis ändå måste ses av de jag möter. Har känslan av att jag borde kunna blåsa detta stoff av kärlek till alla de jag möter och på så sätt låta dem ta del av denna gåva.....Eller till er som läser mina ord och poem att ni också känner hur denna kärlek letar sig in i era hjärtan och fyller upp det med ett kraftfullt och strålande kärleksljus.

Vad tror ni, kan man väcka kärleken till liv genom ordet? Kan man förmedla passionen i det skrivna ordet och låta kärlekens glöd växa sig stark? Kan man beröra och förföra andra till att väcka sin villkorslösa kärlek? Att låta egot stå tillbaka och låta själen och anden få ta sin rättmätiga plats?

Vi är människor med starka känslor och passioner och på något vis tror jag att denna gåva som vi fick också är ett sätt för oss att nå vårt högre medvetande. Det gäller bara för oss att inse att kärleken är större än den som finns i mötet till en viss person. Men via detta möte i den fysiska kärleken får vi också möjligheten att hitta den högre kärleken om vi bara välkomnar och öppnar upp för den. Om vi vet att det finns något mera och vi säger ja till den får vi också möjligheten att uppnå den.

Välkommen till oss här och nu i kärlek stor vi kärlek ger och du kärleken är. I detta nu när mirakler sker i tidens början nu vi är att skapa det som skapas ska. Kom med oss nu i jubelsång och änglakör vi ber dig nu att ta vår hand och följa med i vår kärleksdans. Stjärnbeströdd vår port dig leder till den skatt vi dolt inom dig nu du ser och känner allt som sovit nu här vaknar. Vi kärleken ger och du är i detta tidevarv. Glädjen och lyckan dig alltid följer när du hittat denna väg till kärleksljuset. Denna glimrande och juvelfyllda skattkista har nu öppnats upp för dig. Dess enorma skönhet dig gåvan ger och du nu ljuset och kraften är. I denna kärlekstid du är vår stora kraft att leda hem till kärlekstemplet som vi nu har öppnat upp för dem som vågar tro på sin egen kraft och kärlek stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar