lördag 4 juni 2011

en ovanlig morgon

Oj oj vilka lärdomar man får här i livet! Jag upphör aldrig att förvånas över vad som händer i mitt liv...ibland undrar jag om alla "där uppe" tycker det är lite kul att utsätta mig för ja vad ska man säga, upplevelser utöver de vanliga, riktiga practical jokes vad det gäller relationer. När jag tänker på allt och alla jag träffat på under åren som gått så brukar jag säga till mina vänner att jag nog borde skriva en bok om "männen i mitt liv", tror det skulle vara riktigt kul! Nu med den tidiga morgonens händelse så känner jag bara, jag måste bara börja på att skriva denna bok! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag känner ändå hur det dråpliga i just den senaste händelsen får mig att gå omkring att småskratta nu. Men hade det hänt för ett antal år sedan hade jag nog blivit mest arg och kanske ledsen.

Jag är så otroligt nyfiken över hur andra människor tänker och hur de egentligen uppfattar mig då de kan komma på dessa ideer? Jaja, jag kommer nog snart att få reda på lite mer angående denna situation och det ska bli väldigt spännande att ta del av. Helt otroligt hur faschinerande våra liv är och hur våra möten och relationer formas till ett magiskt nät av sällsamma äventyr och bildar en fantastisk väv som på något vis alltid håller oss tillsammans och växer sig större och starkare allteftersom tiden går. Även om jag inte är så speciellt förtjust i spindlar så är jag oerhört faschinerad över hur de spinner sina enormt vackra nät som är starka, smidiga och följsamma och helt perfekta för sitt ändamål, lite som våra liv......

Kärlekskraften slår följe i ditt liv
i gåvans sken du glädje ger
till alla som behöver kraft att orka med
i ljuset nu de känner nåden
att bli älskad oavsett vad som händer

Ditt hjärta stort och vackert lyser klart
dina ögon djupa ser vad som inte setts
din hörsel hör det som inte sagts
med din känsel kan du ana det som är
att få älska oavsett vad som händer

I morgonens tidiga timma kan jag ana
den sårbarhet du håller gömd
att älska och bli älskad för den du är
att låta hjärtats sårbarhet få komma fram
ditt hjärta stort och känsligt är

Den rädsla som så många bär kan skapa
kaos i din jakt på lyckans skatt
Dags att vakna dags att se din egen
storhet och din sanna kraft
att älska och att älskas oavsett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar