onsdag 9 mars 2011

Vilja förändra.......

Jag har så länge jag kan minnats sökt efter mera än det som har funnits omkring mig. Jag älskade att läsa böcker och drömma mig bort till alla möjliga platser och äventyr som jag ville uppleva. Under alla hår har jag upplevt massor, resor, människor, jobb, kärlekar, män, glädje, sorg och allt annat som fyller en människas liv. Har alltid känt att jag är en sökare men har inte riktigt vetat vad jag söker. Men jag har en visshet om att när jag har hittat det jag söker så vet jag vad jag sökte.....

Det är också vad som skett med mig när jag för några år sen fann mig själv eller snarare tog bort alla yttre skal, skydd och präglingar som jag hade lagt på mig och startade om på nytt, tillbaka till ursprunget och fylld av den allomfattande kärleken, vishetens kraftkälla. Kände mig som "Bambi på hal is" då jag inte längre kunde lita till mina tidigare drivkrafter, styrkor och kompetenser. Men det fanns igen som helst möjlighet att gå tillbaka till den jag varit, även om jag ibland trodde att det skulle ha varit enklare.

Det känns som om ens liv spolats tillbaka och att man har möjligheten att börja om på nytt men nu med en helt annan vishet än när man började förra gången. Med ett barns oskuldsfullhet kastar jag mig in i livet med en känsla av att allt är möjligt, vilket äventyr väntar, ser med spänning fram emot att gå vidare mot okända mål, samtidigt tryggt förankrad i mig själv, fylld med villkorslös kärlek som jag vill dela med allt och alla, fylld av nuet, lämnat det som varit och är tillitsfullt till att allt är som det ska.

Jag är tacksam och ödmjuk över att ha uppnått denna medvetandenivå och är nu här för att kunna dela med mig till de som önskar och vill förändra.

Kärleken är
Lycka den ger
Tillit du får
till visdom stor


Guadeloupe, Point de Chateaux julen 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar