lördag 12 mars 2011

magiska möten

Idag gick jag en lång promenad på Djurgården för ovanlighetens skull lyssnande på musik medan jag gick. Det blev en underbar upplevelse med ett fantastiskt möte som jag väljer att skriva om en annan gång. I allafall musiken och promenaden i solen blev en underbar lång meditation och jag märkte knappast av att jag gick då jag mestadels var någon annanstans. Vid ett tillfälle hoppade jag högt och vände tvärt om, är ganska lättskrämd av mig, då jag plötsligt hörde någon viska i mitt vänstra öra. Högt skrattande fortsatte jag min promenad lättad över att det bara var Robbie som hade viskat i mitt öra.

Vid Isbladskärret stannade jag till och tittade på hägrar som flyttat in i sina enorma bon högt upp i träden. En ek gav mig sittplats och lutandes mot dess varma stam lät jag solens strålar skölja över mig. Så lugnt, så stilla och fridfullt. Jag började att känna mig "organisk"och började nästan känna hur jag från frö växte upp för att sen öppna upp mina kronblad mot solens strålar. Känner hur jag andas genom alla mina celler, hur min kropp är sammankopplad till livet själv djupt förankrad till moder jord genom trädets trygga stam med oändlig visdom.

Därefter fortsatt jag min promenad med ett otroligt öppnat sinne och klart seende och där; ett magiskt möte  som får mig att känna mig helt omtumlad, älskad, glad och lycklig, full av skratt och glädje.

Magic moments of true understanding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar