tisdag 2 augusti 2011

Vad händer nu

Jaa, vad händer nu? En månad kvar på hyreskontraktet och inget nytt på gång. Vet inte ens om jag egentligen vill bo kvar i Stockholm eller i Sverige. Känner mig så uttråkad och allt är sig likt, dag in och dag ut.....Nu är jag ju oftast väldigt glad och harmoniskt och lycklig ändå. Det är bara det att jag känner en sådan längtan efter att se något nytt, att uppleva nya kulturer, människor och miljöer. Har försökt att se framför mig olika scenarier om att exempelvis ha fullt upp med klienter skulle jag då känna att det räcker. Men svaret är nej. Jag vill ut i världen och jag vill påbörja mitt projekt.

Som en klok väninna sa ikväll när jag pratade om mitt dilemma med henne om var jag vill eller ska bo framöver. "Ja, det är ju egentligen självklart nu när jag tänker på det att du ska ut i världen, till andra kulturer. Du passar ju inte riktigt in i vårt system här och kommer ju egentligen också mycket bättre överens med människor från andra  kulturer och deras sätt att leva." Behöver nog ta och utforska detta lite mera och ta tag i denna resa som jag så länge funderat på att göra. Jag hoppas på att kunna motivera min son att komma med då jag tror att det kommer att bli otroligt berikande och utvecklande för honom nu speciellt när han ändå inte riktigt vet vad han vill göra med sitt liv.

Istället för att fokusera på att hitta ett nytt boende kan jag istället planera min och min sons drömresa! Wow!
Sen kan min dotter komma och hälsa på också längre fram på något lov kanske. Samtidigt med resan kan jag kanske hitta något biståndsarbete som jag kan jobba med och också få tankar och ideer till Start Making Difference. Det känns så rätt och helt plötsligt är jag fylld med energi igen :)

Ska jag våga ta detta steg? Jaa, jag vill verkligen göra detta nu och känner att det nog är dags också för denna resa nu.

Är det sant det jag känner
drömmer jag eller kan det bli verklighet
vågar jag ta detta steg ut i det okända
förlita mig på min starka känsla om att allt är som det ska

följ ditt hjärta och du vet
när det är frid i ditt inre på rätt väg du är
kanske inte alltid den enklaste och rakaste
men den leder dig till dina drömmars mål

det är dags nu att ta ditt första andetag
på det nya liv som du nu skapar
i takt med tiden och universums rytm
du hittar den väg som alltid varit och nu du ser

i kärlekens kraft du styrkan har
att förändra det som ändras ska
vi ger dig visdom och klarhet i nuet
lyssna och vi ger dig alla nycklar du behöver nu

öppna dessa dörrar och du kunskapen har
att förvandla bly till guld
en gåva sann till de som vet
vad som alltid vetats i vårt hjärtas inre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar