lördag 6 augusti 2011

Språnget ut i det okända

Har en känsla av att jag behöver släppa taget om allt och se till att min packning är så lätt som möjlig på min nästa etapp på min resa. Jag behöver ha tilltro till att det bästa sker och att jag också är uppmärksam på de signaler och tecken jag får om vilken väg jag ska ta. Känner att det kommer att bli lite som en indiansk spårare i skogen som letar efter tecken för att ta reda på vilka beslut som ska fattas.

Hittade precis en websida om "tracking";  http://www.trackerschool.se/ och där står det att en tracker är:

"En tracker är för oss en närvarande, medveten varelse som använder sin kropp, sinnen och känslor för att ta reda på fakta. Alla djur gör så för att överleva, hitta mat och hålla sig dolda. 
Vi vill utveckla dig som tracker, där du stärker din medvetenhet om dig själv och din omgivning. Det gör vi genom att handleda dig i indiansk spårande filosofi som ger dig ett mångdimensionellt perspektiv och tänkande på tillvaron. Du kan se tydligare sammanhang mellan händelser.
Vi tränar dina 5 sinnen i att bli mer känsliga och läskunniga för spår och rörelser. Dessutom utvecklar vi det sk. 6:e sinnet, som vi kallar för "känsla av närvaro". Det är samma känsla som du har upplevt när du känt dig iakttagen innan du visste att någon var bakom din rygg."
Ja, det låter lite som min filosofi om hur jag ska gå vidare i livet, istället för att planera för mycket vad som ska hända så låter jag min verklighet ge mig de svar jag behöver vid varje tillfälle. Känner hur viktigt det är för mig att helt förändra mitt sätt att genomföra beslut, ordet som kommer till mig är reversibelt som också har meningen omvändbar, omkastbar. Känner att jag inte riktigt kan förklara detta med ord då jag endast känner att detta förändrade tillvägagångssätt kommer att vara viktigt för mig i min nästa etapp i min utveckling.
För min fortsatta utveckling kommer det att bli så oerhört viktigt för mig att öppna upp min intuition och med denna öppenhet kommer andra gåvor att visa sig så småningom.
Släpp taget och låt dina sinnen vägleda dig nu. Låt kärleken vara din guide och låt möjligheterna vara din källa. Din närvaro med alltet ger dig visdom och klarhet och du ser vad du ska se, hör vad du ska höra och känna vad du ska känna. Vi talar och du talar när du vet. I kärlek stor i tidens rymd vi ger dig klangen som du ska följa. Denna vibration är kärlek stor och den röst som visar vägen. Musik kommer att bli väldigt viktig för dig och ditt förmåga att uttrycka dig.
Inga beslut skall fattas ännu, fortsätt med att rensa och se över din packning.....Kärlek är






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar