söndag 28 augusti 2011

Nya tider är på väg

Långsamt känner jag hur energin återvänder och hur jag vaknar upp från en lång period av stillhet och eftertanke. Fortfarande har jag inte tagit några beslut men har iallafall fått några förslag på tillfälliga boenden tills jag kanske vet mera om min/vår fortsättning. Märkligt är det att känna att det inte är så mycket som lockar mig att stanna i Stockholm utan något drar i mig att komma vidare, utforska och se nya världar.

Känner inte direkt att jag ska resa på långsemester utan det känns mera som om det är något mera mål och syfte att komma iväg. Denna känsla som jag nu har är den samma som den jag hade när jag kände att jag skulle avsluta min karriär inom energibranschen. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra istället, det enda jag visste var att jag behövde avsluta för att kunna komma vidare med mitt liv hur osäkert det än kändes. Efter lång tid av beslutsvåndor tog jag till slut steget att sluta och även om jag kunde känna ibland att "vad gör jag hur kan jag bara sluta ett välbetalt bra jobb utan att veta vad jag ska göra istället" upplevde jag den mesta delen av tiden enbart en stor lättnad och hur en ofantlig börda lättade från min rygg.

Men med boende är det inte riktigt samma sak. Man behöver ju någonstans att sova och en plats för ens tillhörigheter och för ens barn och katter.....Ju närmare jag kommer datumet för flytten desto mer säker blir jag ändå på att även om jag snart får ett nytt boende behöver jag ta tid för att resa ut i världen. Helst tillsammans med min son om han väljer att han vill följa med.

Har inte alls kommit långt i min packning och idag ska jag samla ihop min energi och försöka sortera och börja packa ihop mina tillhörigheter. Jag hoppas på att jag kan förlänga boendet några dagar till så att flytten blir lite senare i september. Men vi får se hur det går med det.

Under tiden skall jag fortsätta att visualisera min kommande framtid, vad vill jag uppnå, var vill jag vara, vem vill jag vara med, hur vill jag må??

Det är så oerhört viktigt att bibehålla en positiv känsla inför det som kommer för att kunna se möjligheterna och att också orka med att göra det som behöver göras. Har under de veckor som varit stundtals känt när energin försvunnit hur stillastående och orkeslös jag blivit och att det mesta har känts helt omöjligt.Men jag hoppas att det vänt nu och att ny energi och nya insikter kommer att hjälpa mig att slutföra det som ska göras och att ta de beslut som ska fattas för att ge mig möjligheten att fortsätta mitt liv i ett överflöd av kärlek och lycka. Oavsett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar