lördag 20 augusti 2011

Kärlekens helande kraft

Känner mig som om jag står stilla, hjulet har stannat till och allt har avstannat. Livet har på något vis tagit en paus och låter mig andas och stilla mina tankar och handlingar.Jag vet att runt omkring fortsätter livet som vanligt men känner hur jag själv vänder mig inåt i min egen stillhet och låter mig bara vara i mitt eget rum i min egen tid. I detta rum där ingen handling finns letar jag svaren på mina frågor. Under våren och sommaren har många minnen återvänt och jag har också återigen konfronterats med mina inlärda vanor och beteenden samt blockeringar. Känner hur min utveckling har skett i olika steg och efter varje "språng" har jag landat på en ny nivå där jag har kunnat anpassa mig till mitt "nya jag". Att följa sitt hjärta och sin inre röst innebär också ett stort ansvar för det liv som man lever då man inser att man är själv ansvarig för hur man agerar och förhåller sig till sig själv och sin omvärld.

För mig har det inte varit helt lätt och självklart att rensa bort alla mönster och beteenden från mitt "tidigare" liv där jag under många år befann mig i situationer där jag inte trivdes och inte kände mig hemma. Under många år försökte jag mera hitta sätt att "stå ut med mitt liv" och allt jag inte trivdes med. Ständigt simmande i hård storm och kämpande för att hålla huvudet ovanför ytan. Självklart fanns det tillfällen även då när mitt liv flöt på i lugn och ro men oftast när detta lugn infann sig kastades jag snart in i stormen igen. Lugnet infann sig när jag nådde "orkanens öga" och där befinner man sig ju bara en kort stund.....

Nu när jag mer och mer lever det liv som är jag innebär det att jag oftast flyter med i strömmen och behöver inte anstränga mig så mycket utan behöver mest lägga min tid på att välja vilken ström jag ska följa när det kommer olika alternativ för mig samt att se till att jag inte har för mycket bagage med på denna resa så att den ska bli så lätt och följsam som möjligt. Ibland har jag tagit en ström som fört mig till ett vattenfall och där för en kort sekund har jag känt hur snabbt och oåterkalleligt mitt livsval har varit för att därefter återigen känna lugnet och friden i det stilla vatten som fanns där nedanför fallet.

Kanske är det så också att det egentligen inte är så viktigt vilken ström jag väljer längre då det endast innebär olika lärdomar som oavsett vägval ändå kommer förr eller senare när man påbörjat sitt hjärtas resa?Vissa lärdomar är ofrånkomliga och oavsett vad jag gör just nu så kommer jag förr eller senare att behöva konfronteras med dem. Vet med mig att jag kommer snart att välja ett flöde men har här och nu ingen aning om vad det leder mig till. Fortsätter att avsluta det som avslutas ska och fyller på mitt energiförråd av ljus och kärleksfull energi i väntan på det nya kärleksfulla flödet som snart är på väg.

I en våg av kärlek sveps jag med
i dess kraft jag kapitulerar och hänger mig
till kärlekens magiska väsen
den omsluter mig och fyller mig med ren ljus energi
i dess kärlekslåga jag elden håller brinnande
livgivande och återskapande av livskraften stor

Vibrerande av liv och kärlek stor jag lever
och ger min klang en ny och kraftfull energi
som pulserar genom mig och förenas med alltets klang
i detta överflöd av kärlekskraft jag hittar det som varit dolt
i kärlek stor jag kärleken är
och låter livet levas genom mig och den jag är


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar