fredag 19 augusti 2011

Tillit

Känner mig lite rastlös och rotlös just nu. Knappt två veckor tills jag ska flytta ut och ingen ny lägenhet ännu.Känner mig som att mitt skinn har blivit för trångt och att jag behöver ut för att kunna andas fritt igen. Känner hur kommentarer från tidigare relationer fortfarande påverkar mig och hur vissa känslor fortfarande finns där under ytan även om jag för länge sedan bestämt mig för att gå vidare. Jag tror att jag står inför en stor förändring igen i mitt liv men att jag ännu inte riktigt vet vad som ska ske. Känner bara en djup känsla inom mig att jag ska bryta upp och lämna det som varit bakom mig och börja om på nytt utan något bagage. Självklart finns mina älskade barn med mig samt min familj och nära vänner men på något sätt kommer det att bli väldigt  annorlunda.

Fortfarande är mina drömmar och planer samma som tidigare, frågan är bara när, hur och var jag ska förverkliga alla dessa ideer? Känns som jag simmar under vattnet och luften håller på att ta slut men att jag behöver komma fram till öppningen för att kunna ta mig upp till ytan och andas igen. Där väl framme har jag nått den första etappen på min nya resa......och nu kan jag andas djupt igen glad och lycklig för att äntligen ha nått fram.

Min tillit är stor och min vetskap om att allt ska falla på plats gör att jag kan fortsätta förbereda mig inför det som komma ska och samtidigt känna mig lycklig och glad i allt det osäkra. Vetskapen om att det oväntade kan ske närsomhelst och att om jag då har öppnat upp för denna möjlighet genom att vara tillgänglig så har jag också öppnat upp för att ta denna möjlighet när den kommer. Välkomnar alla positiva möjligheter och överflöd till mitt liv. Här är jag och jag är i nuet där allt kan hända.

Det har tagit lång tid att växa och utvecklas och finna min inre källa samt att också kunna leva helt och fullt utifrån min egen sanna kraft. Jag vet inte hur många "skinn" jag lämnat bakom mig under denna resa men de är många. Nu önskar jag att det är dags att leva utifrån mina lärdomar och att jag utifrån den jag nu är kan leva mitt eget liv och genom min livsdröm kunna hjälpa andra att hitta sin egen livsdröm och inre källa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar