onsdag 25 maj 2011

Ur kunskapens källa

Nu vet jag vad jag alltid vetat
nu ser jag vad jag alltid sett
jag känner vad jag alltid känt
jag är den jag alltid varit

I ljusets flöde mörkret skingras
den nya tiden omger oss
även de som inte ser
snart ur dess källa dricker

I tidens början vi alla visste
att kärlek stor vi nu ska bringa
i tidevarv på tidevarv
att lära gåtans stora vishet

Nu är dagen början på det nya
kärlek stor och kunskapens kraft
visdom och medkänsla
skall åter ge oss flödet

Att bringa kärlek till vår jord
att skapa fred och liv till oss alla
att var och en en själens blomma är
att få älska och att älskas i denna tid

Vi bringar kraft och vishet till denna början
till detta nya som vi alla är men som vi inte sett
då vi förblindats av mörkrets krafter
som alltid verkat i det dolda

I ljusets stråle vi nu kan sprida
en kunskap och kärlek stor
att bringa balans i denna värld
till alla och envar att förstå dess kraft

När vi ser att vi själva är de som skapar
vi makten återtar att skapa den vi är
vi bojor släpper och lever nu i frid
med alla och envar på denna jord

I kärlek stor vi kraften ger
att älska alla och sig själv
i denna storhetstid
till det stora skiftet som nu är


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar