måndag 30 maj 2011

Nya vindar blåser

Har dansat tjejsalsa i helgen, både lördag och söndag samt att jag var på la Habana och dansade salsa i fredags också. Det är länge sedan jag dansat så mycket på kort tid och sen hade jag dessutom två timmar i onsdags också. Njuter i fulla drag av salsan, känner att jag har ett stort behov att uttycka alla mina känslor och dansen och sången är fantastiska uttryckssätt för all min passion som jag känner nu.

Känner att det är dags att påbörja en ny tid i mitt liv och jag känner mig så stark och kraftfull och samtidigt så skör och känslig som en vibrerande sträng. Nu vill jag att alla mina toner skall höras och att det som jag ska förändra kan påbörjas. Jag vet inte men jag har alltid känt mig lite utanför livet på något sätt, har inte passat in riktigt och haft svårt att anpassa mig till alla sociala regelverk och strukturer. Har så svårt för orättvisor, kränkande behandlingar, förtryck, våld, hårda ord, brist på empati, fokus på det materiella och att uppnå vis status, att vissa människor tror sig vara förmer än andra, mm,mm.....

Har också varit oerhört känslig för att ta in alla dessa intryck och har därför under lång tid försökt att läsa så lite så mycket om allt negativ, inte se på nyheter och annat negativt på tv eller i annan media. I samtal med andra försöker jag också att inte delta i diskussioner om allt negativt i vårt samhälle utan istället har jag haft mitt fokus på mitt välbefinnande och låta min kärlekslåga växa sig starkare och starkare bland annat genom att skriva och måla. Genom att följa min kreativitet har jag kommit närmare mitt sanna jag och också plockat upp delar av mig själv som jag under tidiga år ställt utanför mig själv.

Känner mig fantastiskt hel och stark och igår när jag promenerade hem från salsakursen tänkte jag på att all energi som jag känner vibrerande inom mig, så stark som den är så borde jag kunna bara titta eller ta på en annan människa och de skulle kunna känna den......så stark förnimmer jag den själv. Det är lite svårt att förklara hur jag upplever denna känsla då den är både stark och på något sätt också väldigt lätt, ett eteriskt väsen tryggt förankrad i jordens mylla.

Inom mig känner jag hur passionen växer för att påbörja förändringar till att hela vår värld på ett mycket större plan än vad jag varit inne på tidigare. Börjar att tro att jag är tillräckligt stark nu för att kunna hantera både svårigheter och samtidigt ändå kunna uppträtthålla min kärlekslåga och passion till livet och allt levande. Letar efter utrrycksätt för att kunna nå flera samtidigt då jag har en känsla av att det är viktigt att nå ut till så många som möjligt så snabbt som möjligt. Vad jag ska förmedla kommer med tiden men det är ett viktigt budskap för oss alla. Kärlek, lycka, harmoni och medkänsla kommer nog att vara grundstenarna. Vågskålan kommer snart att väga över och ljusets kraft tar över.

Denna bro som ska börja byggas leder till den högre kraft som
alla har nycklar du nu samlat för att öppna alla portar för din resa
som ska leda dig till skattens gömmor och till överflödet
av det goda kärlek stor på vår jord

I sångens kraft och dansens mjuka rörelser svävar orden fram till
en magisk ton som lockar och förför och är berusande sinnlig i sin
stora kraft och skönhet den leder andra till deras skatter och allt
blir synligt när alla ser och hör igen

Den sanna kraftens källa alla dricker ur och dess livgivande kraft
fyller oss alla med kärlek och skönhet stor i detta tidevarv då vi
lyckan är att se vår sanna prakt i överflöd av glädje vi skrattar
och sjunger denna kärlekssång och berusar oss i lyckan

Kom med mig sjung dess sång och känn ditt hjärta öppnas upp
ett hjärta milt och vackert men ändå starkt som stål det ger dig
livet åter för kraften som du bär men ännu ej har sett dess sanna
styrka får du nu kom gläds dig här kom älska livet själv med mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar