lördag 21 maj 2011

Jag glittrar

som den diamant som slipats så vackert
solens strålar sig sprider
för att lysa upp alla mörka vrår och
låta ljusets kraft visa vägen

i dess gnistrande sken jag är och ser
vad som sig dolt är nu klart
i mina ögons djupa dunkel
kan du se vad jag ser

min själs sanna källa
mitt hjärtas stora kraft
den ande som vi är
när vi alla ser vad jag ser

kärleken stor vi lyssnar till
och gläds över kraftens ord
som viskar i vårt öra
och ger oss skönhet stor

i kärlekens dans vi nu förenas
att finna tro hopp och glädje
du och jag i föreningen
av det evigt sanna

vi skrattar och gråter
då kärleken kommer
i skrattets sång vi orden får
att förlösas i en evig tid

här och nu är alltet nära
lyssna, se och kärlek stor
nu kommer i ditt liv
vi ger dig alltet här och nu

kärlek stor, saknad längtad
vi som väntat i evig tid
på det stora som ska ske
i tidens början allt nu är

gläds och jubla kärlek är
en gåva stor till denna jord
vi väntat på dess stora kraft
att bringa ljus till mörkrets barn

när mörkret skingrats vår sanna kraft
i skönhet strålar, glittrar ler
livets gåva till oss alla
kärlekens kraft är här

se dess skönhet drick ur dess källa
porlande berusande fyller den dig
kärleken jublar vi kärlek ser
och är i denna tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar