lördag 28 maj 2011

Kärlekens dans

Har börjat dansa salsa igen och har haft två privatlektioner med en salsalärare, Saul från Kuba. Det är så oerhört roligt att dansa även om jag känner att jag glömt en massa och det är lite svårt att följa med ibland. Men det blir mycket skratt, svett, energi och en massa kondition. Åtminstone på sikt. Just nu är orken på minimum men snart är den på topp! Massor med fördelar med salsa, bättre kondition, man blir glad, kroppen blir rörligare och man får träffa massor med glada, dansanta människor från olika kulturer. Känner hur fantastisk berikande mitt liv sen jag började med salsan för nästan 10 år sedan nu.....wow......

Massor med spännande möten har det blivit under dessa år men fortfarande har inte min efterlängtade Kubaresa blivit av men jag är övertygad om att jag snart kommer iväg på den också....snart!

Under de senaste veckorna kan jag känna att jag kommit in i ett helt nytt energiflöde och jag kan känna hur jag är fylld med massor med positiv energi som återigen får mig att komma ut och iväg att göra saker. Har under väldigt lång tid känt att jag varit i en inåtvänd fas och behövt samla energi, låtit mig själv ta mera plats utan påverkan från min omgivning och nu kan jag nästan känna hur den jag är också börjar att synas utåt. Är tacksam över att jag har haft möjligheten till denna tid för utveckling och att få vara kärlek, lycka och leva i nuet är helt fantastiskt. Min resa inåt har varit oerhört berikande och välgörande och jag anar att nästa steg är att öppna upp fullständigt för det som komma ska genom ett mera öppet sinne. Har deltagit i några kurser och genom den feedback som jag fått från dessa förstår jag att jag äntligen börjar att vara mig själv hela vägen. Nu är det dags att gå ut i världen och visa detta och göra det jag ska för att skapa de förändringar som jag kan bidra till. Ser fram emot denna nya fas och i det nya flöde som nu öppnas upp för mig i världen.

Många är de som söker detta genom andliga resor ut i världen eller massor med kurser och en sak som jag känner är viktig för mig att förmedla är att allt kan du finna om du ger dig tid till att resa inåt och försöka att lyfta och skala bort alla lager som döljer din inre skatt. Det finns ingen större skatt i hela världen och den är bara din, vid regnbågen slut den skimrar och glimrar och allt är ditt. Öppna dina ögon och se vad som varit gömt, lyssna och du kan höra vinden som viskar kärlekens ord, känn och du kärleken är...

Kärlek stor

i kärleksskrud jag vandrar fram
blommor i mitt hår och skrattet är min sång
dansen ger oss glädje och fyller oss med rus
att sjunga och få dansa vår gåva nu vi ger
att älska och få älskas en kärlekslek att ge

sången hyllar kärleken och glädjen att få älska
fyller våra hjärtan med lyckan som vi är
när vi funnit denna skatt vi alltid är oss själva
i stunder utav kärlek vi skrattar när vi ser
att älska och få älskas en skatt att vårda ömt

i kärleksrus jag dansar och jag sjunger här och nu
kom ta min hand och gläds dig nu med mig
vi kärlek är när vi förstår att vårda denna gåva
av ljusets kraft vi styrkan får att känna hjärtats längtan
att älska och få älskas vår kärleksgåva här och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar