tisdag 3 maj 2011

Mot nya vidder

Nu är det knappt en månad kvar tills att vi ska flytta härifrån och ännu har vi inte hittat något nytt boende. Älskar vår lilla lägenhet, lugnt och stilla med just nu grönskande träd och himmel utanför fönstren, fem minuter till Stureplans folkliv, över gatan till Humlegårdens grönska och några minuter bort Liljanskogens natur. Denna morgon med stora tunga snöflingor som singlar ner över de grönskande träden och tulpanerna nere på innergården bredvid....aprilväder i maj....

Kan nog inte hitta en så mycket bättre plats att bo på och är glad över att vi fick bo här mycket längre än vad som var tänkt. Men nu ska de visst sätta igång med renoveringarna så nu är det bara att flytta ut...suck

Känner att jag inte alls vet var jag vill bo över sommaren och kanske egentligen inte sen heller. Skulle kännas skönt att resa eller bo nära naturen över sommaren i allafall och inte vara kvar i stan igen hela sommaren. Känner mig väldigt ovetandes om allt i mitt liv för tillfället, var ska jag bo, ska jag resa, vad ska jag jobba med, hur ska jag göra med mina projekt, hur skall pengar rulla in, vad ska jag investera i och undrar i vilken ände jag ska börja. Känns som jag bara befionner mig i en centrifug när jag börjar tänka på allt då det bara snurrar runt och jag vet inte hur jag ska ta mig ur. Börjar med att trycka på stoppknappen i allafall och genast känns det bättre :)

Får börja med att plocka ut ett plagg i taget och medan de fladdrar i vinden och låter solens strålar torka dem låter jag mina beslut växa fram. Ett steg i taget så blir det nog bra.......

Jag har lite av känslan att jag på något sätt vill hamna i situationen att inte ha något boende för att på detta vis göra det som jag ska göra. Väldigt märklig känsla att själv försätta sig i en situation där allt är osäkert bara för att få vetskap....Ibland förstår jag inte mig på mig själv, förstår inte vad som driver mig till att utmana mig själv på detta vis med dessa osäkra situationer att inte ha ett fast boende, fast inkomst att endast förlita sig till att allt är som det ska och att allt kommer att bli som det ska.

Mina barn och katterna har boende ordnat över sommaren och jag tror att det är därför jag känner ännu mer att allt ordnar sig för mig med. Kan bo periodvis hos vänner, besöka pappa, resa och kanske dyker annat upp också. Hade planerat att åka till Gambia och senegal nu i April men det blev inte av och nu vet jag inte om jag ska förbereda flytten genom att magasinera mina saker och kanske därefter resa senare i maj eller avvakta och leta nytt boende för att därefter resa.

Med tillit om att jag vetskap och kraft har att hitta och följa min väg mot målet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar