måndag 15 juli 2013

New beginnings

Solen skiner in genom fönstret på mig, min katt ligger bredvid min laptop på bordet och ser ut att sova fridfullt. Nedanför på golvet ligger min svarta katt, Gloria och spinner högt. En tunn vit slöja av moln täcker den klarblå himlen och ute på gården kan jag höra den lilla måsungen pipa där den går omkring i sin ensamhet och väntar på måsmamman eller pappan ska komma med lite mat till den. Den flyger ännu inte tillräckligt bra för att kunna lämna gården, men det dröjer nog inte länge förrän den lämnar tillsammans med de övriga måsarna. Annars är det tyst och still, allt är frid, såväl ute såväl som i mitt inre. Äntligen.

Under de senaste dagarna har jag känt mig oerhört stressad över allt som inte fungerar i mitt liv, och jag började att fundera över om jag verkligen kan ta mig ur denna situation och komma vidare med mitt liv. Jag har varit ledsen, rädd och förtvivlad och undrat över var min inre kärlek och min förmåga att befinna mig i nuet har tagit vägen. Jag har bett om vägledning och om att få rensa bort all negativ energi som finns inom mig och runt omkring mig. Jag bad om hjälp och fick hjälp även från min älskade. Igår kände jag att jag började vakna till liv igen och lyckades också att avsluta och skicka in min sista uppgift i social psykologin samt göra klar min årsredovisning. Det känns som jag avslutat det jag skulle göra och att jag nu är helt vidöppen för nya möjligheter. Återigen känner jag passion för livet och jag kan känna en pirrande känsla som säger mig att saker är på gång. Viktigt att jag fortsätter med min yoga och jag behöver också tillbringa mera tid i naturen.

Denna tillgång till denna inre källa av frid är helt avgörande för mitt välbefinnande och när jag tappar kontakten faller jag och rädslor och tankar tar kontrollen över mitt liv. Tillit till Gud och en högre plan som kan falla på plats om vi är öppna och låter det goda ske. Jag kommer att tänka på "jag klarar mig själv" är oerhört viktigt för mig. Det betyder inte att jag inte behöver andra för det gör jag utan jag tror mera att det innebär att jag utifrån mina möjligheter och kompetenser vill skapa mitt liv där jag kan använda min högsta möjliga potential både för andra och för mig själv. Jag vill kunna använda mina tillgångar av kärlek, tacksamhet, passion, visdom till att skapa mina egna pengar som jag kan använda för att få tillgång till mat, husrum, kläder och annat som jag behöver i mitt liv, samt dela med mig av min kärlek och mina kunskaper så att andra kan skapa sina egna pengar och sin egen lycka.

Hur det ska gå till vet jag ännu inte men jag håller mina sinnen öppna, ber för vägledning och har tillit till att jag vet vad jag ska göra när möjligheterna knackar på. Dessutom att öppna upp för nya kunskaper och ännu ej uppmärksammade skatter av talanger som finns inom mig

Tillit och kärlek






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar