söndag 21 juli 2013

jag skapar

Jag har under de senaste dagarna och veckorna undrat över hur jag ska kunna skapa nya möjligheter för mig själv utifrån var jag befinner mig här och nu. När jag skapat mina tavlor har jag bara börjat utifrån en tom vit målarduk, mina färger och mina penslar. Sen har jag bara börjat med att måla och allt eftersom har en bild skapats men det är medan jag målar som det färdiga resultatet skapas. Jag har inte haft någon idé om vad jag ska måla utan det har bara "blivit". Likadant har det varit när jag skrivit, orden har bara tillkommit medan jag skriver på tangentbordet, utan ansträngning eller tanke om vad jag vill uttrycka. Orden bara kommer i ett flöde från någonstans. Vid de tillfällen jag skapat min musik har jag gjort likadant. De första melodierna tog ett par dagar att spela in, medan de senaste dikterna fick melodier under några timmar en kväll. Jag har endast tagit fram de dikter jag vill sjunga och på det stora hela har melodierna kommit direkt på första försöket när jag sjungit in dem. Vid andra tillfällen när jag velat sjunga in flera dikter händer det inte mycket och av mina försök blir det inga resultat.

För mig är detta tillstånd av kreativitet lite av magi. Det bara händer och helt utan ansträngning. När jag ser tillbaka över mitt liv kan jag också se att vid de stora förändringar som skett så har de också kommit helt utan ansträngning. Men att däremellan har det varit många tillfällen som mera bestått av kamp och motgångar.

Att hitta boende för mig har alltid känts som något som alltid löser sig och jag har egentligen inte lgat så mycket energi på att oroa mig för att inte ha någonstans att bo och jag anser nog att jag haft väldigt tur angående mitt boende. Egentligen har det varit detsamma för att få in pengar till min försörjning då pengar på något sätt alltid hittat in till mig och genom hela mitt liv har jag alltid haft så att jag klarat mig, förutom några tillfällen då det ser ut som flödet ut är ofantligt mycket större än inflödet.

Med jobb har det varit likadant. Jag har egentligen aldrig ansträngt mig för att få jobb utan jobben verkar ha mera dykt upp när det har varit dags för dem att komma. Under de senare åren har jag försökt att skapa min egen försörjning utifrån den jag är och inte genom att skaffa mig ett jobb men nu känner jag att resurserna krymper och att inflödet av pengar behöver ske nu. Och helst genom mig själv och mina kompetenser.

De senaste dagarna har jag börjat att tänka i banorna att kanske är det möjligt att skapa sitt eget liv på samma sätt som man målar en tavla, skriver en dikt eller skapar en melodi? Att på något hitta sitt inre flöde och sen börja agera utifrån de verktyg och möjligheter som jag redan har inom mig. Jag känner att det kanske räcker med att se på världen utifrån ett nytt perspektiv utifrån en annan dimension och där finns alla svar. Jag vet att det finns något inom räckhåll för mig och om jag bara hitta en början så kan jag börja skapa det som jag varit ämnad för att skapa.

Detta liv fyllt av kärlek, medkänsla och visdom där kreativiteten och tilliten skapar skönhet och ett överflöd av kärlek, rikedom och glädje. Jag bugar mig och låter alltet åter fylla upp min själ.

I detta överflöd av kärlek jag kommer att börja skapa det som skapas ska. Herre jag följer dig och lyssnar på alltets kärlekssång som bringar ljuset åter i mitt liv. Det är dags för mig att visa upp min prakt och lysa upp min värld. Låt alltet komma till mig och alltet jag återskapar här och nu. I kärleksskrud med purpurfärgad mantel vi ger dig tidens nyckel och alkemin kan börja nu att skapa det som skapas ska.

Heliga Guds moder och Alltets fader jag tackar er för alltets gåvor som bringar skönhet i min väg. Nu jag åter kärlek är och låter ljuset spridas klart. En ängel viskar i mitt öra och och sången fyller upp mitt hjärta i överflöd jag sjunger om ljuset kraft i denna tid. Kom med oss nu i denna tid av kärlek stor.

På något vis känner jag så starkt att jag vill integrera min skaparkraft med det vardagliga livet och på något sätt skapa något nytt. Med basen i min andlighet och med kraften i min vardag tillsamman i kreativitet skapa mitt eget liv och mina egna möjligheter och mina pengar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar