tisdag 23 juli 2013

min nya bok

Framför mig har jag en ny bok att skriva, de tomma bladen väntar på att fyllas upp med ord som med varandra ger en innebörd till livet. Vilka ord skall få fylla denna bok? Vilket manuskript vill jag skriva denna gång och vad är möjligt? Kärlek, lycka, glädje, hälsa, frihet, möjligheter, rikedom och överflöd av livets glädjeämnen är den grund som jag vill fylla boken med. Vad är möjligt och vilka skatter finns det fortfarande dolda för mig som jag nu kan plocka fram och använda på denna resa?

Ett omväxlande liv i frihet där jag själv kan skapa det som jag önskar skapa och som samtidigt ger mig en försörjning och glädje. På något vis bidra till att förändra vår värld till det bättre ska också finnas med men det kan ju vara två olika saker. Det ska bli spännande att de vad som skapas ska denna gång.

Jag vill dansa och sjunga, skratta och älska, vara tillsammans med min familj och min älskade och skapa lycka, harmoni och skönhet. Så hur ska jag nu skapa detta nya liv?

Jag ber om att möjligheter kommer till mig och att jag också ser dessa och agerar på de möjligheter som dyker upp. Jag ber om att min tillit ska vara fortsatt stark och min kärlekslåga klar och stark och min kreativitet vara sprudlande. Vad kommer till den som är öppen och ber?

Var ska jag börja och vilken skatt ska jag plocka fram och visa upp för världen? Vad vill min själ uttrycka och gestalta i detta tidevarv av kärlek stor? Hon bubblar av glädje och lycka och vill dansa och hoppa på en blomsteräng. Solen skiner från en klarblå himmel och fåglarnas sång fyller den klara rymden. En lärkas drill en blommas röda kronblad framför hennes fötter och hennes porlande skratt lockar naturen till att följa med i hennes kärlekssång till livet själv.

Harmoni och skönhet det är vad vår natur vill förmedla. Där är allt möjligt och allt skapas och återskapas gång efter gång.

På något vis känns det som om jag med mitt medvetande inte kan tänka ut vad det är jag ska göra och ibland känns det frustrerande att veta att jag behöver verkligen göra något för att generera pengar och samtidigt inte hitta något när jag använder de vanliga konventionella metoderna. Gång på gång har jag tvingat mig själv att bara släppa taget i mina försök att leta fram vad jag ska göra och istället bara sätta mig ner och meditera för att istället fylla upp min energi och stilla mina tankar.

Under så många år har jag känt att livet för mig har blivit lite mer som att lära sig läsa. Man lär sig bokstäver och hur de i olika kombinationer bildar ord som står som symboler för vad vi vill uttrycka och dessa ord som i sin tur i olika kombinationer beskriver vår värld och det som sker och vad vi känner. När vi börjar att lära oss läsa har vi ingen aning om vilka fantastiska böcker vi kan läsa, vilka upptäckter vi kan göra och vad vi själva kan skapa med alla dessa ord och meningar.

Nu har jag lärt mig att leva och nu är det dags att med denna kunskap tillsammans med allt jag varit med om att skapa det liv som är min livsplan och mitt själskontrakt i detta liv. Det är dags att hoppa upp på surfbräden och rida på den vackra kraftfulla vågen och med vetskapen om att nya, vackra och kraftfulla vågor hela tiden är beredda att föra mig vidare på livets äventyr.

Kärlek, ljuset och orden vår skapande kraft i alltets kreativa energi.


Guadeloupe december/januari 2019/2020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar