söndag 14 juli 2013

Kindness, acceptance, forgivness, compassion and love

Jag önskar och hoppas att jag är fri att jag återigen kan befinna mig i nuet och fyllas upp av den villkorslösa kärleken och att återigen följa med i tidens gång. Nu är det dags att rensa bort det som varit och allt negativt ur min kropp och låta mig återigen fyllas av positiv och livgivande kraft så att min blick blir klar och mina sinnen öppna för att åter se min väg som jag nu ska vandra.

Allt är möjligt när du vet vad du ska veta. Att vara fylld med alltet och samtidigt vandra på vår jord är en gåva stor som kräver stor medvetenhet om livet och dess mysterier. Det är lätt att falla in i gamla mönster och de strukturer som samhället byggt upp under årtusenden. Den visdom som finns inom oss och den kärlek som är vår kraftkälla kan vi endast se när vi spränger våra bojor och inser det unika inom oss och vår egen kraftkälla.

För att komma vidare och inte fastna i det som varit och i det som är behöver vi acceptera det som är och det som har varit för att frigöra kraft inom oss. Kan vi dessutom förlåta oss själva och vår omgivning släpper vi våra begränsningar och öppnar upp igen för positiva möjligheter. "De svaga kan aldrig förlåta. Förlåtelse är den starkes attribut", Mahatma Gandhi, "The weak can never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong".

Idag ska jag rensa och göra yoga, göra klart mitt paper och min årsredovisning för att vara redo för allt det nya positiva som knackar på min dörr!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar