onsdag 10 juli 2013

Igår blev jag påmind om sommaren 2011. Denna sommar skrev jag mycket om kärlek och jag kommer ihåg att jag var fylld av en väldigt speciell känsla. Senare i augusti träffade jag kärleken och nu snart två år senare reflekterar jag lite över allt som hänt under dessa två år. Vad hände med min kärlek och vad hände med kärleken och hur kan jag hitta tillbaka till min ursprungskraft och rensa bort allt som är oväsentligt? Nu har jag under de senaste dagarna försökt att rensa bort negativa energier och fylla uppp mig med ljusets kraft igen. Jag har nog inte riktigt varit medveten om hur min låga har krympt och krympt och hur andra krafter tagit över. Vilka dessa krafter är vet jag inte riktigt men det är något som hindrar mig från att ta steget vidare, att lämna min komfortzon och bryta mig loss. Bryta mig loss från vad? Ja, det vet jag inte och allt jag kan göra är att fokusera och hålla lågan klar och stark och åter låta min blick bli klar och tydligt för att kunna se vad jag ska se. Fortsätta rensa, rensa för att låta alla mina sinnen bli så känsliga så möjligt igen för att ge mig möjlighet att förnimma det som sker omkring mig. Men samtidigt också se till att inte låta andras negativa energier få fästa sig inom mig utan istället låta kärlekeskraften hålla mig stark och ren.

"Känner hur mycket som har förändrats inom mig men samtidigt är jag densamma som jag alltid varit. Den senaste tidens förändring är väldigt subtil men ändå känns det som jag helt plötsligt är någon annanstan där jag aldrig varit förut. Det känns som jag vibrerar i en annan klang och ístället för att se världen så känner jag den och på något vis kan jag tala med allt och alla. Det finns så otroligt mycket positiv kraft i de skiften som är på gång och ibland känner jag mig alldeles omtumlad av denna kraft. Den fyller mig med en stor kärlek och mina sinnen öppnas upp för varje dag och jag blir allt mera levande och följer med i alltets rytm. I takt med universums rytm andas jag mina hjärtslag följer dess puls och denna synkronisering låter mig också hitta alla mina glömda skatter som funnits i tider.

Att dricka ljuset och låta kärleken flöda föder nya tider. Med kärlekens kraft möts själens ögon och den kraft som sovit sakta vaknar i oss alla. Med tacksamhet och ödmjukhet välkomnar jag gåvan att få veta. I kärlekens ljus vill jag sprida denna ljusa kraft som åter får oss att skratta och sjunga och dansa till sångens läkande kraft. Porlande vatten från dammens källa, fåglarnas sång i trädens grönska, blommornas färgglada prakt i naturen vi ser och allt är oss givet i överflöd. Kom och ta min hand och följ med mig nu. Min glädje är din min kärlek är din min lycka är din. I överflöd jag ger dig allt och mer därtill. Kom i min dans följ med i kärlekens sång och låt dig älskas av livet själv. Låt sorger försvinna och mörkret likaså. Välkomna ljuset och kärlekens tid och du lyckan är.

Vi väljer vår väg när vi förstår vår inre kraft och vågar se och vara den vi är, vi kärleksbarn av denna tid"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar