tisdag 20 september 2011

Drömmar, drömmar

I morgontimman har jag suttit och drömt mig bort på alla möjliga olika resmål i världen. Jag hittade en sida http://www.blueberrysprak.nu/ där det finns massor med språkresor och kombinerade äventyrs- och volontärsresor. Otroligt spännande projekt man kan välja på men de får bli vid ett senare tillfälle, först Västafrika.....

Förstår inte riktigt hur det kommer sig att det känns så viktigt att på något sätt att rensa bort så mycket som möjligt av det som varit för att sedan börja med en sån lätt packning som möjligt. Ibland kan jag känna hur mycket enklare det skulle vara att bara skaffa sig en ny lägenhet och ställa in mina grejer där och sen hyra ut den medan vi reser men det känns inte rätt, i allafall inte nu. Så märkligt det är. Men jag har bestämt mig för att försöka följa min inre känsla i den mån det är möjligt så därför fortsätter jag på mitt inslagna spår med magasinering och låta boendet komma till mig när och där jag behöver det.

Tror att när man vill förändra något i sitt liv men känner att det kanske är något som hindrar eller blockerar det man vill göra kan det underlätta om man hittar en alternativ väg, som magasinering för mig eller som jag tänker angående katterna, fortsätt att planera som om att det redan har löst sig för dem. Om jag istället skulle tänka att jag måste ordna för katterna, eller hitta ett nytt boende innan jag kan börja följa min dröm så skulle jag hela tiden stanna upp i processen och endast bli fastlåst i hur jag ska kunna ordna för katterna eller boendet. Jag vet att mina planer kan bli något helt annat än vad jag känner nu men under de senare åren har jag ändå lärt mig att har jag bara satt upp ett mål långt där borta blir det inte alltid så viktigt hur jag tar mig dit då det istället sker lite utifrån det som händer omkring mig.

Jag är så oerhört tacksam att jag har fått möjligheten att leva det liv som jag lever, att kunna följa mitt hjärta och vara mig själv en källa till inspiration och kärlek istället för att försöka hålla sig kvar i situationer eller tankar som gör mig själlös och olycklig.Jag är också väldigt tacksam att jag har så lätt för att glömma bort det som varit jobbigt utan att istället haft förmågan att istället minnas det som varit bra i mitt liv. Ibland när jag blir påmind om något från mitt "tidigare liv" kan jag ändå förnimma den känslan som fanns då och hur viktigt det är att inte falla tillbaka i mitt tidigare sätt att hantera situationer.

Fokuserar också på hur jag pengar ska fortsätta att flöda i mitt liv och låta det fyllas med ett överflöd av alltets gåvor :)

Spännande tider är och följer till den som är öppen och har tillit.

Nu till något helat annat som mat: gjorde en fantastisk god fisksoppa på fisk som min son varit med och fiskat i Norge under några dagar. Han kom hem i söndagskväll med massor med fisk och några stora krabbor som nu ligger i frysen. Mums mums.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar