fredag 2 september 2011

Väntan

Så var det dags att packa ner sina prylar i flyttkartonger igen, för tredje gången på knappt två år. Fördelen denna gång är att det är så mycket mindre att flytta denna gång tack vare alla flyttar. Nackdelen är att jag inte fortfarande har något nytt att flytta till....Hoppas på att jag får bo kvar ett par veckor tills då fortfarande en del hyresgäster är kvar här i huset. Helt plötsligt finns det också massor med lägenheter i bostadskön, både 2:or och 3:or. Tyvärr får man endast boka sig på tre stycken och då jag inte är som nummer ett på någon av dem är det ett lotteri att veta vilka tre man ska välja......

Fortfarande är jag inte helt säker på att jag helst av allt vill ha en ny lägenhet just nu men behöver ändå något för mina katter. De skulle kunna bo med min dotter men då behöver hon hitta ett annat ställe att bo på och vem vet hur lång tid det kan ta. Känns tilltalande att bara magasinera allt och sen när det är klart, hämta andan och känna in vad kommer härnäst? Men det låter inte riktigt praktiskt möjligt just nu, men man vet aldrig. Behöver först och främst få reda på hur länge till jag kan bo kvar och sen får jag se vad som händer.

Försöker att följa flödet och ber om att det jag behöver kommer till mig. När man inte vet finns det inte mycket annat att göra än att invänta mera information. Ibland känner jag mig lite kluven till sambandet low of attraction samt till att följa med i flödet. Som nu när jag inte har något nytt boende borde jag ju försöka att dra till mig ett nytt boende kan man tycka....Men det känns istället som att jag önskar mig ett annat alternativ så att jag får möjligheten att utforska andra sidor av mig själv. Vet inte riktigt om denna längtan är ett uttryck över att något annat behöver förändras inom mig och hur jag agerar eller om det faktiskt har med boendet att göra?

Så jag följer med i flödet med känslan, insikten och tilliten till att det jag behöver kommer till mig och att det bästa kommer att ske för mig och min familj. Inser också hur mycket av min tid som jag väntar och väntar på något eller någon som ska komma eller ge mig besked om något. Önskar verkligen att denna väntan snart är över och att jag kommer till klarhet om saker och ting så att jag får börja agera fullt ut. Att få ta plats och synas och komma igång och förverkliga mina projekt. Samtidigt vet jag att det är något som saknas för att kunna påbörja mitt nya liv men jag vet fortfarande inte vad detta är.

Vad behöver jag göra för att leva ett ännu bättre liv?

Det har varit många märkliga år som passerat med extraordinära upplevelser och händelser, möten och relationer. Många insikter och lärdomar har allt gett mig och jag känner hur jag är djupt rotad i moder jord och samtidigt uppkopplad till alltets källa av energi och visdom.

Andas i takt med universums rytm och den villkorslösa kärlekens låga är klar och stark. I detta nu jag är och alltet är här. Allt är lugnt och stilla i rytmen av dess harmoni mitt hjärta fylls med kärlek stor. Kom med oss nu i kärleksrus vi glädjen ger till de som ser. I takt med tiden allt blir ditt och allt är möjligt med en gång. Där vinden susar och vågor brusar din rytm förenas med alltets sång. Allt är möjligt i vår tid och även nu i det som sker. Med ögat klart dess skönhet ser vad världen inte skådat än. Men i dess glans vår väg är här att färdas över hav och land i skönhet stor vi världen ger en gåva sann för kärlek stor.

Nu är det dags att fylla kartonger och invänta besked om boendet. Sen behöver jag nog ta en lång promenad också i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar