söndag 18 september 2011

With love, compassion and passion.....

Funderar på att låta mitt självhjälpsföretag Start Making Difference få en kick off i form av vår resa samt också ett försök/experiment att fullt ut leva efter 'följ ditt hjärta'. Då jag har bestämt mig för att inte skaffa någon ny bostad förrän jag vet var den ska vara, så hoppas jag kunna bo hos vänner tills vi kommer iväg på resan. Ska också åka upp till pappa och stanna ett tag då jag inte varit där på länge nu.

Har också under resan planerat att genom mina vänner som kommer från Gambia och Senegal hitta ett alternativt boende och även på vägen dit ner och det slår mig att jag ska använda resan till att också att i största möjliga utsträckning följa mitt hjärta samt de möjligheter som universum öppnar upp för mig.

Pratade nyss med en vän som behöver hundvakt en vecka i oktober när hon ska resa bort och hon undrade om jag kan bo i hennes lägenhet denna vecka och ta hand om hennes hund. Har också fått erbjudande från några andra vänner att bo hos dem så jag tror att det kommer att lösa sig bra. Behöver också hitta en lösning för katterna och det bästa vore att de får vara på landet eller hos min dotter men annars hoppas jag på en kärleksfull lösning för katterna också.

Känner att jag vill kombinera resan med självhjälpsprojektet och på något sätt låta mitt alternativa livsval för en tid bli en marknadsföring och en insamlingskanal för Start Making Difference samt också en test på hur det blir om man följer sitt hjärta och låta saker och ting komma till en istället för att försöka ha kontroll på tillvaron vilket ändå inte går.......

Känns befriande att minimera på ägodelar och också fasta utgifter och istället fokusera på alternativa sätt att bo och också nya sätt att få in pengar till min familj samt till mitt självhjälpsprojekt.

Ska skaffa ett insamlingskonto, skapa en hemsida och en blogg för min nästa etapp!

Känner också hur oerhört viktigt det är i mitt coachande att jag också själv lever efter de principer som är viktiga för mig i mitt coachande, annars blir det ju bara prat och teorier utan någon egen handling bakom det sagda även om jag under de senaste 6 åren verkligen ändrat mitt sätt att leva. Lyssna till ditt hjärta, fyll det med den villkorslösa kärleken och lev i nuet är en bra början.

With love, compassion and passion we will start make the changes for a better world

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar