torsdag 8 september 2011

I'm so excited

Just nu har jag helt och hållet bestämt mig för take off! Känner att jag just nu inte vill använda min kötid till en lägenhet här i Stockholm när hela mitt jag längtar bort. Blir lugn när jag tagit beslutet att magasinera och istället planera för resan. Har en plan för katter och dotter och hoppas på att kunna genomföra den och att det skulle då kunna bli en ny bas för vår familj ett tag. Känner som att denna väg ger mig mera möjligheter än de planer som jag varit inne på tidigare. Är det meningen så kommer de säkert att kunna genomföras. Om inte, så får jag så småningom komma på nya ideer.

Istället för oro över vad jag ska göra och hur jag ska kunna förverkliga det känner jag endast en stark positiv kraft inom mig som bara ger mig styrka och entusiasm över det som komma ska. Kommer ihåg denna känsla från mina tidigare perioder av beslutsvåndor och sen den lättnad och positiva kraft som flöder när man sen väl tagit ett beslut från hjärtat. Det enda man vet är säkert är att man följer sitt hjärta men allt annat vad man ska göra det är fortfarande inte klart men man vet att påbörjar man bara resan så kommer allt att ordna sig efterhand.

Har inte haft någon energi alls till att börja tömma lägenheten men helt plötsligt känner jag att jag har lite bråttom att komma vidare, att få undan mina grejer som inte behövs och istället läga min tid på att planera och ordna det som behövs för att åka iväg. Längtar så efter sol och värme och underbart blått varmt vatten. Känner inte för en vit kall vinter även om jag egentligen älskar vintrar också. Men i år känns det inte som att vinterkylan är något för mig.

Livet har sina ups and downs och varje ögonblick när livet flyter på är det bäst att ta för sig rejält och passa på att fylla upp sitt energiförråd, göra allt som helt plötsligt blir så enkelt och bara låta allt vara. Dessa stunder då allt är möjligt och man bara vet att så mycket fantastiskt kommer att hända om man bara öppnar upp för det!

Vem vet vad som mer kommer att hända härnäst ♥

Ska sätta igång med mina flyttkartonger nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar