onsdag 6 juli 2011

Glädjen och kunna hjälpa

Känner mig lite utmattad av den senaste tidens intensiva möten och händelser och började morgonen med en lång meditation där jag också fick nya kärleskfulla insikter. Av någon anledning så har personer som flyktigt passerade i mitt liv för tre år sedan återigen kommit in i mitt liv men när jag nu denna gång tog mig tid att också möta dessa människor känner jag hur de på olika sätt flyter in i mitt flöde och min livscirkel och livscirklar. Sedan har jag också träffat på andra människor via andra vänner och som har lett mig in på områden där jag aldrig trott att jag skulle knyta nya kontakter. Jag känner tydligt att dessa möten leder mig ännu mera passionerat in på att mitt livsprojekt är vad jag ska göra. Det är oerhört faschinerande med alla dessa som man skulle kunna säga "slumpartade" möten men som jag känner är ren synkronisitet, ger mig olika pusselbitar till min verksamhet. Gemensamt hos alla dessa, är deras passion till att hjälpa andra till att hjälpa sig själva samt att de just nu behöver hjälp till att hjälpa sig själva....

Samtidigt blir jag ännu mer arg över det samhälle vi lever i då vårt sociala skyddsnät inte alls fungerar alltid för alla. Behöver man exempelvis tillfällig hjälp med mat och hyra är det bemötande man får hos myndighetspersoner inte alltid det bästa. Förstår inte hur man kan låta en person vänta i 20 dagar innan man har tid för att ge hjälp när personen ifråga inte har pengar till mat och hyra? Då förutsätter systemet antingen att man har familj eller vänner som hjälper eller att personen kan bli vräkt och får tigga sig fram. Sedan säger de till denna person att du skulle ha kommit på en gång när du slutade skolan men personen ifråga sökte jobb och trodde att han skulle få jobb ganska snart. Vem börjar med att gå till soc som första instans? De vänder man ju sig till när man har prövat alla andra möjligheter och inte ser något annat val......

Det var inte heller några stora summor, låg hyra och lite pengar till mat men det blev NEJ. Då jag själv under mina år under olika tider har pga omständigheter som jag inte riktigt kunnat påverkat vet jag hur det känns att inte ha pengar till sina räkningar, till mat och till barnen. Jag har haft turen att dels ha haft föräldrar som kunnat hjälp mig och också en bostadsrätt som jag kunnat belåna under dessa tunga år. Känner också när jag möter dessa människor att hur ska jag kunna låta bli att inte hjälpa dem åtminstone litegrann när jag kan känna deras stress och oro över hur de ska klara sig.

Inser också hur oerhört viktigt det är att jag kommer igång med att försöka få in pengar till mitt livsprojekt där jag skulle kunna på ett helt annat sätt få möjlighet att hjälpa människor till att kunna leva ett värdigt och kärleksfullt liv. Att dela med dig av din mat, dina ord och handlingar, dina tillgångar och kärlek till människor som verkligen behöver detta är nog bland det mest kärleksfulla man kan göra för någon annan människa tror jag. Känner du som jag och vill kunna hjälpa andra till att hjälpa sig själva och i sin förlängning även  andra får du gärna bidra till att förverkliga mitt Start Making Difference Earthville" projekt!

Snart kommer hemsidan och en blogg upp!

Jag ber om om de som ska hjälpa mig att förverkliga mitt livsprojekt fortsätter att komma in i mitt liv! Ge mig kraft och styrka att fortsätta på min väg till att få bidra till en bättre värld. Låt min syn bli klar och se vad som ändras ska. Låt mina ord och tankar bli handlingar som bidrar till det goda och att få kärleken att växa på vår jord.

I kärlek stor ska du vandra och sprida ljusets gåva. I handling du låter världen se vad som ändras kan. Det frö som såtts en vacker blomma nu slagit ut i sin praktfulla glans. Du andas och du känner alltets stora kraft som ledder dig till det som är. Lyssan inåt och svar du får. Du gåvan har och nu du vet att alltet är din sanna kraft i tidens gång. AshaTara stor vår kärlek du nu har att visa vem du är och kärlek stor till alla som du möter i denna tid av lycka stor.

Min kärlek är stor och kraftfull, min syn är klar och jag hör det jag ska höra, mina sinnen fullt utvecklade och jag är ett med alltet själv. Jag andas och jag är i tidens cirkel och låter kraften komma åter. Jag är öppen och låter mig föras med. Jag släpper taget här och nu och öppnar upp för det jag är. I kärlek stor jag resan påbörjar. Kärlek är


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar