måndag 11 juli 2011

Tid för reflektion och eftertanke

Känner hur jag sjunker ner i lugnet efter de senaste veckornas hektiska tid med möten, möten, möten....Det har varit helt fantastiska dagar och många märkliga möten och sammanträffande där det ena mötet har lett till att andra människor hjälper varandra. Precis som jag vill att livet ska vara. Men inser också hur väldigt lätt det är för mig att tappa bort mig själv genom alla andra människors angelägenheter och att jag behöver hitta en bra balans på att hjälpa andra och att samtidigt hinna med mig själv. Jag behöver ha mitt fokus på mitt liv och mina projekt samtidigt som jag låter de möten som ska ske flöda genom mitt liv och inte låta flödet styra helt och hållet. Har en känsla av att jag lite för enkelt tappar bort mig i alla andra människors liv och att jag då vid dessa tillfällen tappar lite energi och fokus och helt plötsligt kan känna mig så utmattad.

Behöver nu nog lite tid att samla ihop mina tankar, projekt och fundera över alla möten och insikter som jag fått genom de senaste veckornas möten och händelser. Hur går jag vidare nu med all denna nya kunskap och vilka beslut kommer jag att behöva ta. Fortsätter med min strategi att avvakta med mina beslut tills jag vet lite mera och under tiden ska jag fylla på med lite mera energi till mig själv nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar