tisdag 26 juli 2011

Avslut och nystart

Känner mig som jag befunnit mig i ett flöde för att sen ha hamnat i kraftiga strömmar som lett mig till ett vattenfall som jag tumlade ner  igenom för att sedan landa i ett mera stilla vatten om än något omtumlad och förvirrad. Vad hände egentligen nu? Ibland blir jag lite irriterad på mig själv när jag inte behåller mitt fokus utan så lätt låter mig svepas med i andra människors planer och engagemang då jag känner så starkt för att hjälpa andra så fort jag får en möjlighet. Sen plötsligt inser jag mina egna planer helt plötsligt är bortglömda då jag istället prioriterade andras planer och samtidigt kan jag känna mig lite utmattad över vad jag gjort istället för att känna mig fylld av energi. Hur blev det såhär?

En vän sa till mig att när man vill hjälpa andra ska det verkligen kännas från hjärtat att man vill ge denna hjälp och att det också kommer helt naturligt utan att man hinner tänka så mycket på hur man ska ge denna hjälp. Vet med mig att det är sant för min egen del för de gånger jag hjälper och jag bara erbjuder hjäpen och det känns rätt så fylls man på med mera energi. Men jag vet också att ibland har jag hjälpt någon utan att egentligen kunnat eller velat då det inte har känts riktigt bra och de gångerna så har den hjälp jag erbjudit tagit energi av mig istället. Mitt stora dilemma är hur kan man säga nej till andra medmänniskor som ber om hjälp när hela mitt väsen vill hjälpa alla till att få ett bättre liv? Jag vill ju inte heller känna att jag låter mig utnyttjas utan jag vill också att de jag hjälper ska känna att de behöver själva förändra något i sitt liv så att de kan framöver klara sig bättre på egen hand och dessutom också själva fortsätta att hjälpa sina medmänniskor.

En anledning till mitt självhjälpsprojekt har varit att jag kan föra över min starka känsla för att hjälpa andra till ett företag där inte min privata ekonomi äventyras utan att jag kan börja hjälpa på ett mera professionellt sätt och också skapa mera ekonomiska möjligheter till att ge hjälp till självhjälp. På detta sätt blir det också lite mera tyngd till de jag hjälper att de också behöver ge något tillbaka till andra behövande när de så småningom har kommit till rätta med sina liv.

Men tillbaka till mig själv. Hur ska jag nu gå vidare från där jag befinner mig? Har varit på väg under två veckors tid upp till min pappa men det har hänt små saker under tiden som gjort att jag känt att jag behövt vänta in olika beslut innan jag kunnat åka, bland annat var det en lägenhet som jag eventuellt skulle hyra om den personens planer blev av. Men där ändrades beslutet i sista stund och personen i fråga blir kvar ett tag till så den lägenheten är inte ledig ännu i allafall. När jag återigen är på väg upp nu i veckan får jag veta att besök är på väg hit till Stockholm och stannar endast några dagar. Känner hur jag stoppar mina planer och blir återigen oförmögen att ta ett beslut om vad jag ska göra.

Känner hur alla mina planer, privat, ekonomi, företagande, relationer och män flyter omkring lite svävande runt mig. Lite diffust och oformbart på något vis och kanske tidsmässigt passar de inte in ännu. Undra lite över de projekt som jag startat upp och hur det känns som om någon har proppat igen flödet till dessa projekt. Är det jag själv som satt i proppen genom mitt eget handlande och tänkande eller är proppen där för att jag ska hitta sätt att ta bort den eller var det helt enkelt en väg jag inte skulle ta?

Jag är fylld med så otroligt mycket information, planer och också ett nytt nätverk där jag skulle kunna börja skapa men helt plötsligt vet jag inte hur jag ska gå vidare. Allt känns bara som ett virrvarr av tankar, ideer och möjligheter men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare just nu. Känner mig lite förvirrad och utmattad. Vad ska jag göra? Vet också med mig att jag behöver hitta ett nytt boende inom en månad och jag har inte ens kommit på var jag vill bo härnäst.

Var ska jag börja, vilka planer och  projekt ska avslutas och vilka ska påbörjas? Är det kanske så att jag ska ta ett konkret beslut om vad som ska avslutas och därefter också på alla plan göra detta för att på så sätt kunna fylla på med det nya som komma ska?

Vad vill jag helst av allt göra framöver? Är det möjligt för mig att fortsätta att ha flera projekt och företag igång samtidigt? Vill jag det? Om jag får drömma fritt hur skulle mitt liv se ut då?

Ser mig själv resande omkring i världen för mitt företag "Start Making Difference" för att påbörja och se över projekt samt för att dra in pengar och starta affärsprojekt. Min ekonomi är tryggad och jag har ett tillräckligt stort boende i Stockholm där det finnas plats för mina barn samt också för extra gäster som kan behöva ett tillfälligt boende. Min ekonomi är tryggad för all framtid och jag behöver inte alls tänka på hur jag ska försörja mig framöver då jag har ett överflöd som bidrar både till min och min familjs ekonomi samt räcker också till att driva mina företag och projekt. Mina tillgångar är ständigt växande och ger ett överflöd till mig och alla i min familj och närhet.

Samtidigt fortsätter jag med Illuminate your Life där jag startar upp mitt healing projket "Sacred Love Healing" för att sprida den villkorslösa kärleken till mina medmänniskor. En låga av kärlek som tänder den kärlek som finns inom oss alla. Dessutom vill jag fortsätta och skriva och nå ut till flera med mina tankar och ord. Fylla mina dikter med musik och låta dess toner svepa in över världen med en helande kraft.

Coachingen kan jag fortsätta med genom Start Making Difference och massagen kommer jag  att omvandla till att på något sätt ingå i min Sacred Love Healing.Kanske finns det också utrymme för att utveckla min coaching via ett nytt samarbete genom en idrottkonstakt som jag nyligen träffat. Det skulle vara oerhört intressant samtidigt som det också kan ge mig värdefulla kontakter för mitt självhjälvsprojekt.

Mitt engagemang i att sälja hudvårdsprodukter kommer jag att fortsätta med för att det kommer att leda mig till ett nytt nätverk av människor samt också ge mig kunskap om nätverksföretagande som jag kan använda mig av på sikt i Start Making Difference.

Dessutom ska jag se till att ta till mig all den kunskap jag behöver för att öppna upp mina andliga förmågor för att på så sätt alltid ha den bästa möjliga "kunskapen och informationen" tillgänglig för mig. Det är dags nu att påbörja denna resa nu för att fånga upp denna stora källa till kunskap för mig.

Då jag förstår att min kärlek till en person är väldigt stark och funnits över flera år nu skulle det också vara helt fantastiskt att få dela min framtid och mina planer med denna person :) Även om jag vet att denna person lever liv helt olikt mitt så finns det stora möjligheter att tillsammans också dela ett gemensamt liv samtidigt som vi båda gör våra olika livsprojekt finns det också utrymme för samarbete.

Utöver denna man känner jag att de män som nyligen flödat in i mitt liv också kan hjälpa mig till att starta upp olika projekt och att åtminstone en av dessa män också kommer att kunna hjälpa mig med företagsbyggandet samt till att komma i kontakt med affärskontakter över världen. Utöver honom så har jag också min "big brother" som jag också vet kan leda mig till ett stort nätverkande med stora finansiella möjligheter.

Hmmm, känns ganska bra med alla dessa planer :) Hur jag nu ska uppnå alla desa planer lämnar jag över till en högre makt känner jag. Nu vet jag att detta är vad jag vill och hela mitt väsen ska hjälpa till att uppfylla dessa mål och visioner. Hur kommer med tiden. Tillit är min källa och kunskapen får jag från ovan.

Ska ta tag i alla projekt som behöver avslut, se över vad som ska tas med i min nästa fas och vad som ska lämnas kvar. Ska nog inte påbörja något nytt innan jag har avslutat känns det som. Se till att rensa ut bland papper, engagemang, kostnader, garderober, skåp och förråd. Rensa, rensa, rensa och skapa plats för nya flöden. Detta innebär också att jag behöver ändra min hemsida redan nu så att jag rensar bort redan nu det som inte ska finnas med där. Jag behöver också bli ännu mera tydlig i mina relationer så att det inte ska finnas några tvivel hos någon om vem jag är och vad jag vill.

Detta innebär att jag får fortsätta att ha tillit till att allt blir som det ska och utan att påbörja några nya projekt just nu. Fortsätta att ha tillit till att mina finanser kommer att växa sig starka men att jag också öppnar upp för kunskap om hur jag ska hitta vägar till tillväxt och att också därefter handla utifrån denna kunskap!

Jag ber om kraft om att fortsätta att kunna behålla min tillit till att mina drömmar ska genomföras på bästa möjliga sätt. Jag ber om att min kunskap och källa till en högre visdom ska vara klar, öppen och tydlig för mig. Jag ber om att jag också ska se, höra och känna det som ni ger och som ska leda mig till mina livsprojekt. Jag ber om att min kärlekslåga får växa sig ännu starkare och ge mig kraft till att dela med mig av den och att förändra det som ändras ska.

I kärlek stor vi är för alltid förenade. Min gåva till dig är tillit och kärlek stor. I källan till alltet snart du ska få tillgång till det som alltid funnits och som är. I denna kunskapens källa flödar visdom stor och med kärlekens kraft mirakler sker. I tidens gång vi nu är dig nära, så nära så att du snart ska se vad som alltid funnits när ditt öga ser. Känn vår kärlek nu, stanna upp och låt dig fyllas med vår närhet och kärlek stor. Andas och lev i kärlek stor.

Jag andas och jag är uppfylld av alltets stora kraft och kärlek. Nu jag vet och förstår min sanna kraft. Mitt väsen är fylld av kärlekens sötma och den visdom som alltid är och alltid har varit.

Nu påbörjar jag min sanna resa och med den börjar en helt ny bok i mitt liv. Ska bara avsluta det sista kapitlet i min pågående och sen slår jag upp den första sidan på min nästa resa och min nästa bok. I kärlek stor jag alltet fann. I tidens gång jag är min kraft i takt med universums rytm och i din närhet stor jag nu vet vad jag ska veta. Tack för denna gåva.

Ska också komma ihåg att måla mera :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar