torsdag 21 juli 2011

Konsten att uttrycka sin uppskattning

Hur ofta kommer du ihåg att ge ett vänligt uppskattande ord till dina nära, familj och vänner eller andra relationer du har i ditt liv? Eller är det lättare att hitta de saker som du inte uppskattar och uttrycka dem till dem du möter? Jag blev i helgen åter påmind över hur enkelt det är för oss människor att slänga ur oss några kritiska ord till de som passerar i vårt liv utan att kanske riktigt reflektera över vad vi säger eller skriver.

Att skriva här i bloggen är oerhört utlämnande för mig och då jag egentligen inte alls är en person som gillar att stå i centrum så har det krävts mycket av mig att våga uttrycka och visa upp mig själv på detta offentliga vis. På samma gång är mitt skrivande och målande en del i min resa att våga plocka fram och visa mitt sanna jag och därför låter jag kreativiteten få flöda utan att försöka censurera så mycket i det som kommer. Har valt att göra på detta vis då jag ve med mig att om jag skulle börja att redigera allt för mycket i det jag skapar skulle min självkritik kunna sabotera alldeles för mycket för mig.

Hoppas också naturligtvis på att jag genom detta kan inspirera andra till att våga leva sina egna liv och att ni alla börjar att leva era drömmar och väva ert eget fantastiska liv om ni vågar leva det liv som ni är. Men kom ihåg att välja med omsorg vilka ni väljer att dela era drömmar med för i början på resan är vi alla så sårbara för vår omgivnings tyckande och med ett förfluget olyckligt ord från någon nära dig så kan lätt dina drömmars resa gå på grund innan den ens har påbörjat. Omge dig med människor som stöttar dig och som ger dig mod att ta din plats här på denna  jord. De som ser din sanna kraft och hjälper dig att växa dig till den vackra blomma som du ska bli, de som vattnar och ger näring och låter dig slå ut i full blom. De som förminskar dig och inte tror på att man kan leva sitt drömliv, låt dessa människor vara utanför din cirkel tills att du växt dig så stark att de inte längre kan påverka dina val och den du är.

Själv fick jag i helgen ett mejl från någon som varit inne på min hemsida och ville förmedla att den inte gav ett proffessionellt intryck. Jag är självklart intresserad av att få feedback på det jag gör men gärna då på ett konstruktivt sätt så att jag har möjlighet att se om det är någonting jag kan eller vill förändra. Jag svarade på mejlet och tackade för feedbacken och undrade vad det var på min hemsida som gav detta intryck. Var det själva layouten eller texten eller kanske något helt annat. Har dock inte ännu fått något svar och funderar fortfarande lite över vad denna person menade med sina ord.....

Vet med mig att man kan inte passa alla människor och jag fortsätter nog på min inslagna väg att göra det som gör mig själv lycklig och på detta sätt hoppas jag också att få med mig alla med samma klang och vibrationer som jag har så att vi tillsammans växer oss starkare och på så sätt också kan börja att hjälpa att lyfta andras frekvenser till en härligt vibrerande samklang av kärlek och glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar