onsdag 20 juli 2011

Semestertider

Det har inte blivit så mycket skrivet här under den senaste tiden. Känner inte riktigt att flödet har funnits för orden just nu. Vet inte riktigt om jag har någon blockering just nu men allmänt känner jag mig lite frustrerad och lite otålig. Vill att saker ska hända och istället blir jag indragen i andras liv och tappar lite av mitt eget fokus. Kanske är det bra för mig att lära mig att låta saker och ting att hända i den takt som det ska hända. Att fortsätta att ha tillit till att mina drömmar snart blomstrar för fullt och nu är en tid då allt håller på att läggas till rätta för mig.....

Försöker också att komma tillrätta med mina ömma muskler och har gått på behandlingar nu under en månads tid och har börjat träna lite mera intensivt igen. Ikväll blir det en privatlektion igen med min kubanske lärare. Ser fram emot det.

Nu ska jag göra ett yogapass och sen blir det en promenad. Ska försöka att ta mig till Ulriksdals idag och hälsa på en vän som jobbar där numera. Lite natur, vackra blommor och samtal med min vän ser jag fram emot! Jag ska också lägga mer tid på min andliga utveckling då jag känner att det är dags att gå vidare och öppna upp ännu mera för det som komma ska.....

Jag har också under de senaste månaderna förändrat mina frukostvanor och min nya frukost ger mig otroligt mycket energi. Här är den:

Börjar morgonen med: (efter några muggar kaffe :) )
1 msk Molkosan i ett glas juice - smakar inte gott alls
1 msk nässelpulver i ett glas vatten
2 msk MSM i ett glas vatten

Ekologisk vaniljyoughurt
2 skopor nyponpulver (litomove)
1 tsk blåbärspulver
1 tsk acai
1 tsk granatäpplepulver
1 tsk maca extrem pulver
1 msk bipollen
1 msk extra virgin kokosolja
lite raw cacao
lite kokosflingor
lite honung
lite kanel
riven ingefära

1tbl Borago
1 tbl magnesium Innate whole food (spenat)
2 tbl ageloc Vitality (granatäpple, panax ginseng, cordyceps sinensis Sacc mycelia)
tbl Probiomax

Brukar ta en D vitamin också men har ett uppehåll just nu...

som älskare av mackor med smör och ost så har jag nu lyckats att dra ner på mitt intag av dessa tack vare denna frukost....och känner mig så mycket piggare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar