söndag 10 juli 2011

Happy woman

Ännu en vacker morgon med solens värmande strålar genom fönstret och jag låter mig värmas och vakna upp till en ny dag. Måsarna har ägnat någon timme att "sjunga" för mig men har nu flugit iväg igen, kanske för att hämta lite mera fisk till hungriga ungar. Är fylld av en inre lycka över att bara vara och över hur härligt det är att vara jag just nu i denna stund här i livet. Förundras över hur jag kan känna mig så stark, glad och lycklig trots att jag inte har en aning om hur kommande månader ska bli, var jag ska bo, hur mitt företag kommer att bli, vad mina barn kommer att göra, vilka relationer kommer att vara viktiga och finnas i mitt liv?

Överraskande saker och förslag kommer till mig och för tillfället vet jag inte vad jag ska välja ännu men jag avvaktar och ser tiden an. I tider när man inte vet är det lika bra när man har möjlighet att vänta in svaren. De kommer alltid och helt plötsligt brukar man veta. Med denna filosofi blir det så mycket enklare att leva sitt liv då man under tiden man inväntar svaren kan fortsätta med annat här i livet som att utforska och utveckla sin kreativitet, relationer, hälsa och kropp samt allt annat som man känner att man behöver här och nu. Ibland kanske man endast behöver ligga i hängmattan och läsa en bok.

Själv känner jag en oerhörd längtan efter att få sänka ner min kropp i härligt friskt vatten. Jag har inte badat en enda gång i sommar och det riktigt suger i min kropp efter att få omslutas av vatten och bara vara. Älskar att simma och att vara i vatten. Har alltid gjort det sedan jag var liten, i vattnet känner jag mig som att jag befinner mig i mitt "rätta" element. Kanske har jag varit en sjöjungfru någon gång i tidigare liv...Att låta sig omslutas och låta vattnet vagga ens kropp till ro och stillhet är bland det mest fridfulla jag vet. Då jag flyter som en kork är det också väldigt lätt för mig att slappna av och bara vara ett med vattnet.

Nu ser det dock ut som lite mörka moln sveper in över himlen så kanske är det inte idag som denna vattenupplevelse skall bli av. Vi får väl se vad vädrets makter utlovar för aktiviteter idag.

Kärlek och glädje till er alla från "the happiest woman in the world"

I glädjen att få vara vi kärlek sprider
till alla och envar som lyckan önskar
kom följ med oss nu på resan stor
vi skrattar och vi dansar för vi vet
det alla också snart ska veta om kärlek stor

I sångens kraft vi ger dig orden som ska leda
till den skatt som varit glömd och gömd
nu den vaknar stilla sakta den sig rör berör
och får din själ och ande att nu vakna
i tidens början nu vi resan är i vår egen lycka

Med denna kraft vi skingrar det som fångat oss
och fängslat oss med vår egen kraft vi låtit
detta hända då vi inte vetat vad vi nu ska veta
i svaret som vi får vi låter kärlekskraften skapa
den väg som vi ska ta för att ge oss lyckan åter

I denna tid av kärlek stor vi ger dig alltet
och mer därtill i lyckan stor vi alla vandrar
och följer med i det flöde som nu är här
Kärlek stor, lyckan all vi bojor spränger
och ger kraft till glädjens stora kraft till livet själv

Min stora kärlek glädje lycka all kom möt mig här
i kärleks tid jag ger dig allt som jag nu är
kom dela denna skatt med mig och ge mig kärlek all
du kärlek får och vi blir ett för alltid kärlek stor i denna tid
att äntligen få vara det som vi var ämnande att bli

Kärlek stor i denna tid kom med oss nu i denna dans
kom sjung och dansa här med oss i denna resa på vår
väg till kärlekstemplet som vi skådat och som vi är
när nu vi vet vår sanna kraft och fyller livet med dess prakt
i denna tid vi alla är vår egen kraft av kärlek stor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar