tisdag 5 april 2011

Den stora förändringen

När jag tänker tillbaka hur mitt liv har varit kan jag förstå att den stora livsförändringen som jag går igenom behöver få ta tid. Det tog lång tid att bli den jag var och sen det gick relativt snabbt att rasera murarna till mitt inre även om jag då tyckte att det tog lång tid. Men i perspektiv till tiden som varit gick det snabbt.....

Därefter att leva och skapa sitt nya liv utifrån den man upptäckte att man är tar tid, åtminstone för mig. Att våga befinna sig i tider när man inte vet, man kan inte se vilka vägar man ska ta, man kan bara ana och känna att det är något som kommer men tidpunkten inte är den rätta ännu. Ibland blir jag lite förvirrad då jag brukar säga att när man lever det liv som är en själv så rullar det på lite lättare. Därför när jag själv upplever motgångar eller stillastående funderar jag ofta över om jag är på rätt spår? Är det något jag gör som inte överrensstämmer med mina drömmar och den jag är? Eller kanske är det någon dröm jag missat eller någon annan som inte är så viktig för mig?

Får för mig att drömmarna och mina mål är helt rätt för mig men att jag behöver bli mer stärkt i den jag är för att när jag framöver kommer att fullfölja mina drömmar behöver jag kunna förlita mig helt till min egen styrka och kraft. Att kunna vara i navet, stark och kärleksfull  i en föränderlig värld utan att påverkas av omgivningens krav och förväntningar. Känner nog att jag behöver låta den jag är synas lite mer och oftare i mitt liv. Anar att jag fortfarande inte har tillåtit hela mig att synas fullt ut. Det är här som jag tror utmaning ligger att jag inte riktigt ser hur den jag är inuti skall återspeglas i mitt yttre och i det liv jag lever.

Kanske är det därför som jag är lite förväntansfull över att jag ska flytta? Känner att jag återigen får en möjlighet att skapa något nytt, ett annat sätt att leva och att det kommer att ge mig möjligheter att slå ut i full blom. Någonstans i världen.......

Passionerat förväntansfull till nya möjligheter och med skräckblandad förtjusning över att inte veta något om vad som komma ska befinner jag mig i tiden, kärleksfull och trygg är jag förankrad i navet på en ständigt föränderlig värld........

Tiden, kärleken och jag bara är......allt är nuet och oändligt.....vi rör oss hela tiden i den föränderliga omgivning vi befinner oss i men allting är egentligen så stilla och fridfullt när vi börjar se......

Kärleken livets kraft och styrka......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar