fredag 22 april 2011

Att hitta vägen

Hur går jag vidare med mitt liv härifrån? Hur kan jag förmedla och hjälpa till att sprida den universella kärleken? Vet med mig att jag behöver nätverka mera och att synliggöra mig mera på ett tydligare och kraftfullare sätt. Funderar ibland på att gå kurser och vara med i olika grupper men känner ett oerhört motstånd till att tillhöra "organisationer". För mig har mitt andliga uppvaknade skett genom en lång process i kombination med alla fram- och motgångar genom livet. I mina svåraste stunder har jag fått mina största gåvor och ödmjukt tackar jag för dessa. Denna medvetenhet som växt fram är inget som jag gått på en kurs eller på annat sätt fått till mig utifrån utan har varit en lång smärtsam men även en otroligt kärleksfull och glädjefull process.

Vet med mig att jag under tidiga år "stängde ner" en del av mig och byggde upp en skyddsbarriär för att orka med det vanliga liv som de flesta människor lever i. Det har ju också lett till att jag ständigt sökt efter något och inte riktigt känt som att jag riktigt passar in i de omgivningar jag befunnit mig i. När denna  mur äntligen raserades fanns möjligheterna att hitta de inre gömda skatter som bara väntade på att upptäckas. Djupt in i den raserade pyramiden finns den dyrbaraste skatt av de allra vackraste juvelerna, de allra utsöktaste guldföremål och smycken, väntandes på dig att hitta dem och att börja använda dessa magiska vackra gåvor som finns där i det inre, glimmande, gnistrande och kraftfullt. Den dyrbaraste skatt som är din när du väl hittat vägen till din egen skattgömma......

Vilka murar har du byggt upp, vågar du riva dem och hitta dina gömda skatter som finns i ditt inre? Låter du det förflutnas oförätter och sorger leva vidare eller är det oron över morgondagen som formar och skapar ditt liv? Hur kan du släppa taget och låta kärleken fylla din väg?

Vem kan ta din hand och hjälpa dig på vägen? Vilka kärleksfulla ord kan du fylla din dag med för att underlätta för dig själv och för dina vänner och medmänniskor. Med ett vänligt ord och kärleksfulla handlingar sprids ljuset som ringar på vattnet. En ny resa börjar, låt livet flöda och våga leva i och med det okända. Låt tankarna och inspirationen flöda och ge livet en ny start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar