söndag 6 februari 2011

Livets flöden

Har funderar den senaste tiden lite över vad det egentligen är som händer med oss när vi går från det ena känslotillståndet till det andra när man inte egentligen kan se att något förändrats i ens liv...? Att ena dagen vara fylld av glädje och energi och hela ens jag är fylld av en sprudlande kraft för att tiden innan kanske också varit positiv och glad men inte varit så energifylld.

I går eftermiddag var jag till en god vän och passerade på gatan där jag tidigare bott. Efter jag gått förbi porten så helt plötsligt blev jag så trött och det blev tungt att gå och blev förvånad då jag inte känt detta tidigare under promenaden. När jag kommit några kvarter bort och började närma mig min väninnas port släppte helt plötsligt tyngden och det blev lätt att gå igen....märkligt...

Jag har de gånger jag tidigare passerat känt mig glad och lycklig över att jag flyttat och haft möjligheten att få pröva att bo på andra ställen i stan och ockå haft möjligheten att försöka skapa ett helt annat sätt att leva mitt liv. Det har alltid varit en positiv känsla fylld av glädje. Det kände jag denna gång också men denna kraft som drog mig och höll mig kvar mot gatan är nåt som jag inte kunnat urskilja tidigare. Men denna upplevelse och känsla får mig återigen att fundera över den känslighet vi har till olika omgivningar, människor och situationer och hur ofta vi är så uppfyllda av alla våra krav och förväntningar på oss själva eller från andra att vi inte har möjlighet att urskilja alla subtila signaler som finns omkring oss och fortsätter att befinna oss i situationer som inte är bra för oss utan att riktigt förstå detta.

Ska lägga lite tid till att känna in vad som påverkar mig och försöka hitta lite ledtrådar till mina egna förändringar av energi och känslotillstånd.....kanske har vi oanande möjligheter och krafter inom oss och blir vi bara medvetna om att dessa krafter finns, kan vi kanske börja att lära oss mera om dessa oanande möjligheter och kunna använda dem mera i våra liv. Vilka upptäckter väntar på oss när vi lyfter på slöjan som fördunklat alla våra sinnen?

Av Kärlek
Visdom ger    
Kraften stor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar