tisdag 25 oktober 2011

Surrender to Love

Har skrivit mycket om kärlek här och kanske mest om det villkorslösa kärleken som vi bara är om vi hittar och förstår dess sanna kraft. När vi låter dess starka kraft ta över och låter den forma vilka vi är och vi tillåter oss att börja följa dess kraft får våra liv en helt annan innebörd. I dess kraft och ljus vi sprider kärleken vidare till våra medmänniskor och låter ljuset och kärlekens energier spridas. Denna kärlek när man väl hittat den är sann, enkel och ren. Alla rädslor försvinner och man är ren sann kärlek.

Ibland tappar jag dock bort mig själv under stunder när jag tillbringar för mycket tid i mina tankar och försöker lösa olika uppkomna situationer i mitt liv. Då kan min hjärna börja gå på högvarv och jag försöker hitta lösningar och ibland kan jag också följa dessa lösningar men ibland blir det stopp.  Har nu lärt mig att när det blir stopp är det lika bra att släppa taget och ha tillit till att en högre makt och den stora kärlekens energi kommer med en lösning med tiden. Kanske ser den inte alls ut som jag hade tänkt utan oftast blir det något mycket bättre för mig eller för någon annan i min omgivning.

Att överlämna sig till kärleken att ha tillit till att den finns en högre visdom, kraft eller en kreativitet som ger dig möjligheter att fylla ditt liv med glädje och lycka och att släppa taget om egoism, otillräcklighet eller kanske känslan av att vara olycklig då den nya väg du följer som baseras på kärleken kommer att ge ditt liv en annan mening.

För varje dag och ju mera osäker min tillvara ser ut att vara utifrån blir min inre styrka starkare och starkare. Min övertygelse är att den högre energin som jag väljer att kalla denna kärlek kommer att visa mig vilken väg jag ska följa. Jag har fortfarande samma visioner om vart jag är på väg och om vad jag vill uppnå men hur jag ska komma dit det låter jag tiden och kärleken visa mig.

Denna inre kraft känns ibland så kraftfull att jag enbart genom att känna in den får mig att känna att jag kan uppnå och nå allt jag önskar så länge det är i harmoni med den stora kärleken.

I denna tid av kärlek ett liv nu formas till att gro
ett kärleksbarn av denna tid som kraften får
att skapa det som skapas ska
i nya tidens ljusa värld

Ett kärleksbarn av man och kvinna
som ger en mening till allt som är
vi nu förstår vad alltet är och
var vi är på väg

I templets inre en skatt så magisk
vår kärlek stor en gåva är
till detta under som nu sker
i kärlekstider nu vi är

Vi gåvan gett och ni förvaltat
vi skapar nytt i kärleksstunder
ni gåvan fått att visa kraften
att följa kärlek i vår tid

En suck av kärlek ett ögas blick
en ny värld tänds och allt blir nytt
ni som nu vandrat i lång tid
har mötts igen och kärlek är

I denna tid i kärlekssång
i morgonstund vår själ har mötts
I kraftens stora famn vi är
att älska och att älskas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar