torsdag 20 oktober 2011

Surrender

Såg detta citat från Oprah nu på morgonen och känner själv hur jag under de senaste åren låtit det ske gång på gång. Oavsett om det gäller pengar, kärlek, boende, arbete eller annat så kan jag känna att jag gång på gång försöker göra allt jag kan för att uppnå mina mål men till slut kommer jag till en punkt där jag känner att nu kan jag inte göra mera. Jag kapitulerar och ger upp och låter en högre makt få visa mig vägen vidare och på något sätt överlåter jag kontrollen till någon annan som vet något som jag ännu inte vet och som kan leda mig till något helt annat som jag själv inte ännu kunnat drömma om.


Surrender

"God can dream a bigger dream for me, for you, than you could ever dream for yourself. When you've worked as hard and done as much and strived and tried and given and pled and bargained and hoped...surrender. When you have done all that you can do, and there's nothing left for you to do, give it up. Give it up to that thing that is greater than yourself, and let it then become a part of the flow."
— Oprah

Read more: http://www.oprah.com/own-master-class/Oprah-Winfreys-Master-Class-Quotes/6#ixzz1bIefNGbS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar