torsdag 10 november 2011

I kappsäck

Nu är det två veckor som jag senast skrev här. Jag har haft hur mycket tid som helst att skriva men jag har har varit lite rastlös och haft svårt att fokusera ett tag. Det är lite annorlunda att inte ha något eget boende och att vara beroende av sina vänner för att ha någonstans att bo. Samtidigt är det oerhört lärorikt att uppleva hur det är att inte ha någon egen lägenhet. Jag är så oerhört tacksam för mina vänner som låter mig bo hos dem och under den månad som gått sedan vi flyttat blir jag mer och mer tacksam över det som vi annars tar för givet, som att exempelvis att ha någonstans att bo och att också att känna att mina vänner finns där och erbjuder sin hjälp under denna tid. Har en vän som är här utan papper och jag känner sådan stor frustration över att jag inte kan hjälpa till att ordna med ett boende för denna person som tvingas sova på tåg och bussar, ibland hos någon som han träffar som erbjuder ett tillfälligt boende någon natt och som annars tillbringar den mesta tiden vandrande i city.

Jag hade planerat att resa men ännu har jag inte kommit så långt i mina planer att jag bokat någon resa och jag vet inte riktigt hur det kommer sig att det har blivit så. Eller så vet jag det egentligen. Har ju tidigare känt att jag inte haft något som håller mig kvar i Stockholm men då jag träffade en person i slutet av augusti som har under denna tid kommit mig väldigt nära har jag känt att jag vill vara kvar ett tag till innan jag reser för att se hur det utvecklas. Men jag kan inte fortsätta att hoppa omkring och bo hos mina vänner ända fram till januari då jag får min lägenhet så antingen behöver jag boka in resan eller hitta ett boende under december.

Vi får se vad som händer. Just nu har jag ett boende denna vecka och nästa vecka med och under denna tid ska jag se till att få upp min hemsida för Start Making Difference och att också komma igång med de projekt som jag tänk att börja med. Känner mig så otroligt förväntansfull inför att komma igång med denna verksamhet. Känner att jag hela tiden ändå hjälper en massa människor som kommer till mig så att istället börja göra det inom mitt företag kommer att bli så oerhört roligt och inspirerande. Varje gång jag pratar om mitt livsprojekt eller tänker på det så bubblar det inom mig av entusiasm och passion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar