måndag 21 november 2011

Rädslor

Inser att jag fortfarande bär med mig så många rädslor och inser att detta innebär att jag fortsätter att begränsa mig själv. Märkligt att man tror att man har övervunnit dem men ändå dyker de upp gång efter annan. Tycker att jag jobbat väldigt intensivt med vissa av rädslorna och trodde att nu är jag klar och blir därför överraskad att de fortfarande finns där om än inte lika kraftfulla som tidigare.

Så idag har jag därför återigen konfronterat en av dessa och vi får väl snart se utgången av den. För min egen del var det iallafall oerhört befriande och jag känner och jag återigen är i flödet och inte låter mig begränsas av någon eller något. Inser också att jag i en del, inte många, sammanhang behöver ett "tillstånd" att uttrycka vad jag känner istället för att bara tillåta mig att känna. Nu ska det i allafall bli ändring på det.

I förra veckan tog jag tag i min rädsla för att fotograferas. Jag har aldrig tyckt om att stå framför kameran och under de senare åren har det bara blivit värre och värre och korten har blivit därefter. Skulle byta mitt körkort för ett antal år sedan, var till fotoautomaten, blev inte bra, fortsatte till fotoaffären och försökte med fotografen där och det slutade efter ett antal försök att han bad mig att gå hem och komma igen och försöka en annan dag för bilderna blev inte så bra...hmmm. Blev inte så ledsen över att han uttryckte det så då jag ändå visste att jag oftast inte blir så bra på bild. Nästa dag gick jag i allafall förbi hos en riktig fotograf och fick med mig en bild till körkortet som faktiskt blev riktigt bra.

Men om man tittar på bilder på mig från semestrar eller annat så vill jag helst bara stoppa en papperspåse över huvudet för de flesta är inte bra utan riktigt dåliga. I allafall så fick jag redan i maj erbjudande att komma till The Studio för att bli sminkad, tillfixad i håret och fotograferad. Lyckades nog omboka denna tid 10 gånger innan jag till slut gav upp och avbokade den. Nu ringde de mig återigen för några veckor sedan och en tid blev bokad till förra måndagen. Min vän som jag då bodde hos och som på sin fritid roar sig med att åka omkring hos fotografer och blir fotad följde med som stöd.

Är väldigt nöjd med många av bilderna och ytterligare en rädsla kan läggs till handlingarna, nästan åtminstone. Väljer fortfarande att visa och lägga upp bilderna som blev bra. Än så länge kan jag inte klara av att visa de dåliga. Men det kommer väl med tiden det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar