måndag 21 november 2011

Kärleksljus

Med hjärtat bultande lyssnar jag efter
dina steg när du närmar dig
i den mörka tystnaden jag hör
mitt eget hjärta slå

Är min kärlek sann är min kärlek vår
i mina ögon min själs låga sprider ljuset
och fyller upp mörkret med ett sken
som sprids i den mörka tystnaden

Av kärlek stor min kropp är fylld till dig
den sanning stor jag ger till dig om du vill ha
dess stora kraft att förändra livet
själv och fyllas upp av kärlekssång

I ljuset föds en kärlek stor som skänker frid
i dess kraft vi föds på nytt och gåvan får
i min famn du nu vilar på min barm
mitt hjärta slår i takt med hjärtat ditt

Vi nu förenas i den kärlek stor som vi anat
vårt andetag förenas en suck av längtan stor
en smeknings lätta beröring vår kärlek är
i livets flöde i vår kärlekstid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar