söndag 16 juni 2013

Unleash your free spirit

Det är söndag förmiddag och solen kommer och går bakom den ljusgrå massan av moln som just nu täcker den större delen av himlen där hon nu befinner sig. Det är tyst och stilla, min katt ligger bredvid min laptop på skrivbordet framför det ena fönstret i hopp om att få lite glimtar av solens strålar när den bryter fram mellan molnen. Kastanjens grönska inramar vyn från mina båda fönster och löven rör sig i vinden som verkar komma och gå och jag känner mig fri igen efter en lång lång tid av instängdhet.

Min själ jublar och jag kan känna glädjen och skrattet inom mitt bröst i djupet av min själ, det bubblar och spirar igen, denna livslåga som jag av någon anledning stängt igen om långt därinne. Under lång tid har jag vetat om att det har hänt, men jag har inte kunnat hitta tillbaka till den och jag har känt mig som jag varit bortkopplad från den gudomliga källan och helt fast i den jordiska världen med alla krav och måsten. På något vis känns det som min själ dragits sig tillbaka för att inte behöva ta del av denna världs kalla verklighet.

Hur ska man kunna följa sitt hjärta om man slutar att lyssna till det? Jag vet inte riktigt när och hur det hände men jag vet att mitt ego, fick ett stort grepp om mig och det har medfört att mitt liv helt plötsligt har styrts av mina rädslor istället för av kärlek. Det innebär ju inte att jag helt tappat min kärlekslåga eller att mitt liv och mitt agerande inte har styrts av kärlek utan mera att vid vissa men väldigt betydelsefulla tillfällen har rädslorna tagit över och styrt mitt agerande vilket har fått till följd att jag trott att jag förlorat mina värdefullaste relationer. Under de senaste veckorna har det accelererat och nu kan jag bara öppna upp mitt hjärta igen och ha tillit till att kärleken segrar på alla plan.

I kärlek stor ett hjärta vackert nu åter strålar på vår jord
en kärleksblick och en låga väcks på nytt
I solens strålar vi kärlek skänker
och gåvan åter ni båda har och får
I kärleksljus ni åter strålar
och lycka all ni återfår

I kärlek skall ni segra i lyckan skall ni åter vara
i flödet ni alltet har och får
och visar fredens gång på vår jord
ni gåvan har att skapa magi
ni kärleken sann vi nu er ger
tillsammans ska ni vara

Vi kärleken er återskapar och era blickar
åter skönhet och kärlek skänker
var sann och låt ljuset visa vägen
vi våra nackar böjer
och era händer möts igen
i kärlek stor ni åter vandrar
på vår jord i kärlek stor





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar