söndag 3 december 2017

Första advent

Igårkväll gjorde jag pepparkaksdeg. jag har nog inte gjort det sedan barnen var små, Ikväll har jag bakat ut en del av degen.
De blev jättegoda, knapriga och lagomt pepparkakestarka. Däremot blev de inte så vackra.  Några blev riktigt fina men de flestra blev lite buckliga och tappade lite av sin form. Men hellre välsmakande pepparkakor och mindre vackra än pepparkakor som inte smakar så bra fast är perfekta och vackra.

Till det så kokade jag chaite med ingefära, kanel och nejlikor. Med massor med mjölk så blev det en underbart god chailatte. Så enkelt att göra men har tidigare bara köpt färdiga teblandningar.
  Tidigare på kvällen var jag ute och sparkade i månens sken.Färdas tillbaka till barndomen när jag sparkar och hör ljudet av medarna som flyger över den frusna hårdpackade snön på vägen.

 
 

 Tidigare idag var jag ute och gick i skogen och det gör något med min kropp och själ att tillbringa så mycket tid i skogen.
 Blev lite sent innan jag kom ut men vid den här tiden på året så kommer solen inte långt upp över horisonten . Här är klockan strax efter ett.
 









 Tillbaka hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar