fredag 17 januari 2014

Synkronisitet - se och följa flödet

I förrgår när jag vaknade på morgonen kände jag mig så fri, nöjd med vetskapen om att jag avklarat min sista uppgift för höstens kurser och nu redo för nya utmaningar. Under de senaste åren har jag varit så fast i mina tankar, i livet som händer omkring mig, upp och nergångar och väldigt många krascher....men också av glädjen och vetskapen om att varje gång jag fallit  så har jag förr eller senare kommit tillbaka till min inre källa. Men min inre källa har inte varit lika klar och stark för mig som den varit tidigare och det har bidragit till att jag känt mig lite ledsen över att jag tappat en del av det som varit min kraftkälla under så många år nu. Jag har varit rädd och ensam och stundtals försökt att "kontrollera" händelser som jag egentligen haft vetskapen om att inte jag kan styra. Finessen med att leva ett medvetet liv, tror jag i all fall, är att släppa taget, invänta lösningar och vara i flödet. Men när jag blir rädd, lever i tankarna, försvinner också flödet för mig eller det kanske fortfarande finns men jag ser inte den synkronicitet som finns och händer runt om mig.

För mig har mina relationer till män varit min största källa till lärdomar och till mitt andliga uppvaknande, oavsett om det varit privat eller i mitt yrkesliv. Mina största krascher i livet har alla varit relaterade till män och jag är lite fascinerad över allt detta. Samtidigt har det också fått mig att inse att vi som kvinnor eller män har samma mänskliga behov och att vi är alla individer med olika egenskaper och förmågor men där vi alla är förenade i en universell kärlek som tyvärr inte är något som uppmuntras av vårt samhälle och de strukturer som styr våra liv. Denna yttre kontroll tror jag är mer den som separerar människor från varandra, delar upp oss på vi och dem, kvinnor och män, olika etniska grupper, religioner, fattiga och rika, helt enkelt olika grupperingar och fack som vi sorteras in i för att vi ska bli så effektiva som möjligt i världsmatrisen av social och ekonomisk kontroll.

Sedan på dagen hände något som återigen fick mig att falla men med detta fall stannade jag till och igår ägnande jag mig åt att bara vara och försökte hitta tillbaka till källan. Jag brukar inte så ofta titta på filmer men igår ägande jag mig åt film och av någon "slump" så kom jag att se den Nionde insikten av James Redfield. Jag har hört om boken tidigare men aldrig brytt mig om att kolla upp vad det är för bok, vilket efter att ha sett filmen är lite märkligt då jag gillar denna typ av böcker. Men det var väl dags nu och med tanke på innehållet så finns det säkert en mening att jag hittade den just nu. Att leva i nuet, vara i flödet kräver att man släpper taget och kontrollen för att kunna se de möjligheter som dyker upp. Är vi fullt upptagna med att styra, kontrollera och planera har vi varken möjligheten att se dessa händelser är mindre agera i flödet.

Men det är inte helt enkelt att följa vårt inre då vi trots allt lever i en struktur där vi behöver utveckla egna verktyg för att finna våra vägar då vi fortfarande behöver mat för dagen, boende och kläder. Min största utmaning nu är att leva enligt mitt inre med tillit att allt det jag behöver kommer till mig och att jag agerar när möjligheterna dyker upp och helt enkelt inväntar detta tillfälle. Under tiden vårdar jag mitt hjärta och min källa där tillit är ett av de absolut viktigaste och en tro eller vetskap att allt gott kommer till den som väntar. Jag ber till Gud att min tillit ska vara stark och att min kärlek växer och den återigen blir min kraftkälla. Jag ber om att jag ska se möjligheterna och agera utifrån dem och att jag ska kunna skapa det liv som är min livsväg. Härifrån kan jag med mina erfarenheter och kunskaper bidra till att förändra det som ändras ska.


från den 6 juli 2011

Jag ber om om de som ska hjälpa mig att förverkliga mitt livsprojekt fortsätter att komma in i mitt liv! Ge mig kraft och styrka att fortsätta på min väg till att få bidra till en bättre värld. Låt min syn bli klar och se vad som ändras ska. Låt mina ord och tankar bli handlingar som bidrar till det goda och att få kärleken att växa på vår jord.

I kärlek stor ska du vandra och sprida ljusets gåva. I handling du låter världen se vad som ändras kan. Det frö som såtts en vacker blomma nu slagit ut i sin praktfulla glans. Du andas och du känner alltets stora kraft som ledder dig till det som är. Lyssan inåt och svar du får. Du gåvan har och nu du vet att alltet är din sanna kraft i tidens gång. AshaTara stor vår kärlek du nu har att visa vem du är och kärlek stor till alla som du möter i denna tid av lycka stor.

Min kärlek är stor och kraftfull, min syn är klar och jag hör det jag ska höra, mina sinnen fullt utvecklade och jag är ett med alltet själv. Jag andas och jag är i tidens cirkel och låter kraften komma åter. Jag är öppen och låter mig föras med. Jag släpper taget här och nu och öppnar upp för det jag är. I kärlek stor jag resan påbörjar. Kärlek är



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar