torsdag 23 februari 2012

Öppen och förväntansfull

Tidig tidig morgon och har redan varit uppe i flera timmar. Mörkt ute, tyst och stilla dagen har inte börjat ännu och själv har jag redan varit vaken i tre timmar och klockan är bara halv sex. Den senaste tiden har jag funderat mycket över hur jag ska komma vidare, ska jag fortsätta med företagandet eller jobba ett tag eller är det något annat. Har tillsammans med en vän startat ett projekt som jag hoppas på kommer att leda till både lönsamhet, glädje och resor för oss båda. Jag trivs och tycker det är så oerhört stimulerande att samarbeta med denna person och känner en stor tillförsikt till att det kommer att leda vidare till nya möjligheter och framgångar. Det är inte så ofta man har förmånen att träffa personer som man trivs och passar så bra med och därför vill jag verkligen ta alla möjligheter att ta tillvara på denna möjlighet.

Inser också att jag får fortsätta med min strategi, livsfilosofi att fortsätta mot det okända och det osäkra och att ha tillit till att universum samverkar till att allt löser sig på bästa möjliga vis. Jag ska fortsätta att fokusera på att jag vill leva ett lyckligt,kärleksfullt och harmoniskt liv med ett överflöd av  kärlek, pengar och lycka. Hur det ska gå till vet jag inte utan jag fortsätter på min väg med tilliten att det kommer till mig det jag behöver när jag behöver det.

Känner mig lite pirrig och förväntansfull och väldigt öppen och alert som om att jag väntar på att något ska dyka upp. Lite märklig känsla ska bli spännande och se om min instinkt leder mig vidare till dessa nya möjligheter. Under tiden fortsätter jag med mitt målande och skrivande, ta hand om kärleken och att se till att lägenheten får lite inredning!
Från mitt köksfönster i förra veckan då det snöat. Nu regnar det och snön är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar