lördag 11 augusti 2018

Den första dagen

Idag är den första dagen på mitt nya liv. Det förflutna har jag lämnat bakom mig men tar med mig mina lärdomar från det som varit. Gode Gud, skapa i mig ett rent hjärta och låt mig skapa och delta i det nya livet som står inför dörren. Min Gud som gav mig alltet; kärleken och styrkan att höra orden, se skönheten i det som är och skapa nytt i kärlekstiden.
Låt åter kärleken ta plats i mitt hjärta och släpp taget om rädslor, besvikelser, motgångar och misslyckanden. Låt mig vara stark och modig med vetskapen om att Gud är med mig alla dagar.......
Jag längtar så att återigen kunna skriva och hoppas på att orden kommer åter. Önskar av hela mitt hjärta att jag och min son kan åka till dopet nästa helg. Min Gud jag önskar så att vi åter har möjligheter att leva ett liv i ditt överflöd och inte hindras av begränsningar och rädslor. Låt våra underskott vändas till ditt överflöd. Visa oss vägen ut ur detta, tag våra händer och led oss och viska orden till våra hjärtan som leder oss till välgång och överflöd när våra hjärtan är fyllda av Guds kärlek stor.
Tack Gud för livet. Tack Gud för ditt beskydd. Tack Gud för kärleken. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar