tisdag 16 maj 2017

Vägen vidare

När man inte kan släppa känslan av att det måste finnas ett annat sätt att leva sitt liv än genom det synliga och tänkta livet så finns hela tiden en uppmärksamhet mot det okända.Så länge vi bara "är" det vi ser och vet så fortsätter våra liv i samma spår. När man springer runt i ekorrhjulet och är fullt upptagen med att bara hinna med alla måsten finns det lite tid för reflektion. Men om man har varit van att så länge sprungit i detta hjul för att sedan befinna sig vid sidan av tar det tid att lära sig leva utifrån sina egna behov och drömmar. På något sätt har man glömt hur det var att följa sin egen röst och även om man hittat den så i samspel med verkligheten är det lätt att falla in i tidigare mönster och helt plötsligt styrs många delar av ens liv igen av andra människor eller pengar trots att man gör allt man kan för att värja sig inför detta. Man springer i ett nytt ekorrhjul men man inser inte detta på en gång. När man ser tillbaka och reflekterar över ens beslut så inser man hur man alltför ofta helt självmant har gett bort sin egen kraft till andra.

Även om man vet att det finns mera än det vi är medvetna om så kan det vara svårt att vara i stillheten och invänta det nya då räkningarna byggs upp i högar och den verklighet vi känner knackar hårt på dörren.

En av min största utmaning sedan min "kärleksdusch" 2005 har varit att hitta en sätt, en väg att leva i detta liv där så många andra styrs av helt andra motiv och värderingar. I den verklighet som jag tidigare befann mig i. På något sätt så konstruerad och fyrkantig och där de mjuka runda värderingarna allt mer trycks undan på jakten efter det materiella och egots behov. Från början i min förändring så var det under en tid det kändes lite obehagligt då jag på något sätt delades upp i två personer. Mitt gamla jag och mitt nya jag. Detta nya jag som var kärlek och som inte ville kännas vid mina gamla drivkrafter. Så jag försökte leva i kärleken och hitta ett nytt sätt att leva utifrån en helt ny inriktning. Utifrån mitt nya jag och att  leva i kärleken så har det varit väldigt lätt men i kombination med verkligheten och alla människor jag mött har det varit rätt så tufft.

För att vandra på denna jord med ett vidöppet hjärta så krävs det ett stor mod att fortsätta vandringen mot det okända och inte låta den verklighet vi ser, känner och vet om definiera oss.

Men kärleken är kvar. Stark, kraftfull och livgivande.

Frågan vem jag är försvinner då jag vet, istället blir den nya frågan istället vad är jag? Vad är möjligt när jag förstår mera om vad jag är?

Guds skapelse med oändliga möjligheter till att skapa.

Vad kan jag då börja skapa och hur ska jag hitta denna skapelseprocess inom mig?

Stillheten.

Bubblor.

Kärleken som håller samman och skyddar.

Energier, frekvenser, vågor

Membran

Universum, celler

Frihet

Transcendera

Skapande

Källan

Gud

Kärlek

Compassion

1 Mosebok 1:2 (SV1917)

 Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar