fredag 14 april 2017

Mannen från Snåsa


"Det mest otroliga jag gjort är att jag tror på det goda.
Jag har fått kraft av det.
Om man börjar tänka på godhet,
så blir man förändrad inombords.
Det behövs om man ska förnya sig.
Att inte tjäna sig själv, utan andra.
Det behövs ingen Snåsaman.
Alla har förmågan,
men ingen vill tro och ingen har viljan
Men det har jag. Tro och vilja
att hjälpa andra. Då får jag kraften.
Det är det som händer med mig.
.....
Ingen lämnar världen utan att ha upplevt nåt ont,
det är ett som är säkert.
Men ingen pratar om det goda.
Det goda är större.
Men det är bara det onda de ser.
Det är det goda som har makten över allt.
Det är det goda som vinner.
Som för människan tillbaka till sin bestämmelse.
Trohet mot det goda.
Trohet mot sin nästa.
Trohet mot sig själv.
Det är det som är livets storhet.
Att finna kraften
som skapar naturlig godhet för alla."

https://www.svtplay.se/video/13089467/mannen-fran-snasa/mannen-fran-snasa-avsnitt-1?info=visa&start=auto&tab=senastehttps://www.svtplay.se/video/13089467/mannen-fran-snasa/mannen-fran-snasa-avsnitt-1?info=visa&start=auto&tab=senaste






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar