måndag 17 december 2012

Gå min egen väg

“Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.” Ralph Waldo Emerson

De senaste dagarna har jag reflekterat mycket över det som varit och det som påverkat mig i mitt liv. Detta år har varit helt osannolikt märkligt. Jag har varit och är så fylld av kärlek men den materiella världen har inte riktigt varit i vibration med mig och min älskade. Dessutom har jag i några sammanhang, av människor som utger sig för att vara kärleksfulla och goda, blivit avvisad på ett lite märkligt sätt och blivit ifrågasatt då jag förmedlat glädje, kärlek och öppenhet.

Nu känner jag ändå att det är dags för mig att gå min egen väg fullt ut. Nu är det min tur att ta täten och visa vägen och förhoppningsvis visa på en annan framkomlig väg för andra att följa. Vill helst inte att andra tar samma fotspår utan att de istället via mina fotspår får inspiration att ta sina egna steg ut i nysnön för att på så sätt göra sina avtryck i den snövita pudersnön. Där tillsammans bredvid mina spår är de vägen till ett inre uppvaknande och en tro på att vi själva kan forma våra liv genom att använda vår inre styrka och de inneboende krafter som syns så väl fördolda för mänskligheten just nu.

Kindness, acceptance, forgivness, compassion and love är min väg..........

http://enlighteninglife.com/be-kind-to-each-other/






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar