tisdag 4 december 2012

Den nya tiden

Nu har jag inte skrivit här sedan min födelsedag i slutet av augusti. Mycket men ändå så litet har hänt. Saker och ting har blivit något helt annat än vad jag trott att de skulle bli. Känner som att detta år har varit fyllt med en massa motgångar och händelser som krävt massor med energi för att lösa....och tålamod. Senaste veckorna hände det två nya saker som igen kräver tålamod och väntan. Men nu känner jag att det börjar vända och jag börjar återigen att känna mig lite pirrig och förväntansfull inför den nya tiden som står för dörren.

Under lång tid har jag på något sätt inte längre varit uppkopplad till någon kreativ kraft och jag har inte heller känt mig så andligt nära utan mest varit fast förankrad i jorden fullt upptagen med att lösa alla världsliga problem som egentligen inte alltid har varit helt och hållet mina men som jag ändå fått  lösa. Min kärleksrelation har varit och är helt upptagen med att lösa alla problem som han hamnat i och det känns som kärleken går på sparlåga.

Den nya tiden, vad kommer denna tid att innebära? Hur kan jag ta del av dessa höga vibrationer och hur ska jag uttrycka och visa världen vem jag är? Hur kan jag bidra till att sprida ljuset och kärleken och lysa upp de mörka skuggorna, likt en Lucia med ljus i hår och skimrande toner i den mörka vinternatten? Ja, åtminstone kanske jag ska börja sjunga igen. Har inte sjungit på flera månader heller och mina sånger ligger där och väntar fortfarande på att få sitt ackompanjemang. Kanske är det nu dags igen att låta sången fylla mig igen?

Hur ska jag gå vidare och vilka steg ska jag nu ta? Med sången kommer kraften och kärlekens portar öppnas upp igen. I lovsång ska du stråla och mörkrets krafter ska du skingra. Julefrid, julesång och kärlekens kraft är din kraft igen. Vi visar åter vägen och du provet har bestått. Rubinens röda stråle och gnistan åter tänts. I denna nya tid du gåvan åter har med den du nu kan gå den väg du ämnad för. Visa din kärlek för alla och envar. Din kärlek åter hjärtat väcker hos den du håller kär. På kärlekens vingar ni båda sveps med i julefrid i juletid era hjärtan åter förenas. Sjung med hjärtats kraft en näktergal med lyckans tempel som sin boning ni alla åter friden har.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar